Sitter och planerar för en carport jag tänkte bygga när snön försvinner.
Jag har några frågor som jag hoppas någon har ett bra svar på.

Som en nybörjare inom henmmasnickeribranchen så undrar jag om det är lätt att bygga en byggsats från t.ex carporten.se. Eller behöver man ha lite erfarenhet för såna byggen?

Det lutar åt en carport med gjuten platta till förrådet och plintar till carportdelen. Är det ett bra val eller ska man passa på att lägga alltihop på gjuten platta?

Tanken är att lägga sten på uppfarten och även i carporten om något år och det borde bli snyggare att ha det enhetligt och uppfarten "går in" i carporten?

Går det isåfall att gjuta plattan själv eller bör jag ta in hjälp för detta?

Skiljer det mycket i pris att lägga marksten mot betong eller kanske asfalt? Då tänker jag främst på lite enklare stenar.
 
S
Marksten är klart mycket dyrare än asfalt, dyrast är dock underarbetet som är detsamma, sen beror det ju på om du jämför äpplen med päron eller inte. Jag menar lägger du asfalt så kommer det folk och gör det, jämför du då med att lägga sten själv så blir det ju fel. Skulle tippa på att kostnaden för att gjuta betong är ungefär jämförbar med att lägga sten dock.
 
Om du ska ha hjälp med en enda sak på ditt bygge, ta in experter som hjälper dig med att gjuta plattan. Om du sågar eller spikar fel när du bygger själva carporten, är det bara att göra om. Misslyckas du med plattan, ja då är det misslyckat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.