Rivet hörn av ett rum med synliga träreglar och masonitskiva, kablar och väggisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trasiga masonitskivor med oregelbundet placerade reglar som renoveras i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis riven vägg med synliga reglar och masonitskiva i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Partialt riven tapet och synlig masonitskiva under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, håller på och renoverar min villa från 80 talet. Amatör som aldrig snickrat.

Tänkte byta ut skivorna istället för att hålla på med tapeten för att få ett bra underlag.

har börjat riva väggen och det var inte reglat som jag har tänkt. Va någon masonitskiva 12mm som satt. Reglarna har inte kontakt med golv eller tak sitter limmade och vissa spikade, mitt på väggen. Får väl regla om
 
  • Wow
Keiller
  • Laddar…
River du väggen enbart för att måla/tapetsera om?
jag hade liknande vägg konstruktion i mitt 80-tals prefab hus. Nu är det flesta väggarna öppnade och ljudisolerade. Där träfiberskivorna sitter kvar satte jag bara gips ovanpå, annars osb+gips. känns ovärt att riva/regla om bara för ytskikt, räcker med gips.
 
E erik_orebro skrev:
River du väggen enbart för att måla/tapetsera om?
jag hade liknande vägg konstruktion i mitt 80-tals prefab hus. Nu är det flesta väggarna öppnade och ljudisolerade. Där träfiberskivorna sitter kvar satte jag bara gips ovanpå, annars osb+gips. känns ovärt att riva/regla om bara för ytskikt, räcker med gips.
tänkte byta ut skivan bara för att få en enkel bra grund. Tänkte sätta renoveringsgips men ville slipa sätta massa lister runt fönster o dörrar men vi får se hur jag gör på resten av väggarna
 
Fredriklinden Fredriklinden skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Hej, håller på och renoverar min villa från 80 talet. Amatör som aldrig snickrat.

Tänkte byta ut skivorna istället för att hålla på med tapeten för att få ett bra underlag.

har börjat riva väggen och det var inte reglat som jag har tänkt. Va någon masonitskiva 12mm som satt. Reglarna har inte kontakt med golv eller tak sitter limmade och vissa spikade, mitt på väggen. Får väl regla om
Hur i hela friden sätter man fast reglar på mitten, utan stöd av vare sig undre eller övre regel?

Låg väggen ner när den slogs ihop eller stod någon och höll i den med avstånd mellan tak och golv och någon annan spikade dit masoniten?

Det där ser ju inte klokt ut. Åtminstone för mitt byggotränade öga
 
väggen låg med största sannolikhet ner när den limmades, vanligt med dylik prefab på 80-talet
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.