http://www.hoerboard.com/


Om man nu skulle vilja bygga ett eget sådant här bord.. För att klara av de böjda vinklarna, vilket material skulle jag välja? Bordet kostar nämligen 10k så jag har inte riktigt råd o lägga så mkt.. Men tänkte att jag skulle komma billigare undan om jag byggde ett eget, för det är så förbannat snyggt. Något tips? Jättetacksam för bra tips  :)
 
Det finns böjbar mdf. Kan tänka mig att det skulle gå men det blir nog mycket spackel och slipning... ska du få det så blankt som på bilden får du nog lämna in det på lackning hos en firma. Du kan ju oxå kolla med en lokal snickare vad de ska ha, oftast är det inte så dyrt som man tror.

Lycka till!

/FlitigaLisa
 
Mitt förslag:
Såga ut "U"-formerna i MDF och fäst ihop dem med reglar med jämna mellanrum, sedan "klä in" ovan och undersidan med masonit eller tunn plywood. Spackla, slipa, måla. Och eftersom bordet blir ihåligt så kan du ju även lägga in en kabelkanal för alla kablar (förutsatt att du nu tänkt använda bordet i DJ sammanhang)
 
tack för de bra svaren.. ska skissa lite på det och beräkna om det är värt mödan :) inget bra väder att jobba ute nu. hur lång tid kan det ta? farsan har alla verktyg som kan tänkas behövas..
 
Hejsan,

Du kan köpa ett liknande bord på EuropaMöbler för 2395 kr så slipper du allt besvär med att bygga ett eget. ;) Dock får du ju modifiera det lite om du ska använda det som DJ-bord...men de runda hörnen är ju i alla fall gjorda redan.
30930l.jpg
CANA Soffbord vitlack, 120 x 60 cm, Höjd 45 cm

Mvh Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.