Tjena, håller på att bygga ett bord till salen av min gamla stenmangel. Jag har massa olja hemma men funderar lite på hårdvaxolja vilket jag inte har... kan man olja in med vanlig köksbänksolja nu och sen om man vill lägga på hårdvaxolja senare ?
 
  • Obehandlat träbord under konstruktion i en tvättstuga, vid sidan av mängder med oljeburkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Blev olja....
 
En hand håller i en brun träskiva med ådringar, med inredningsdetaljer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Octavianus
  • Laddar…
Kan jag lägga på hårdvaxolja nu ovanpå om några dagar ?
 
J Jonte9210 skrev:
Kan jag lägga på hårdvaxolja nu ovanpå om några dagar ?
Vet ej, men jag har fixat några köksbord både ek o furu som jag behandlat med bänkolja. brukar stå på burken tillvägagångssätt. tror jag la tre ggr och det har blivit bra. Det ser fortfarande bra ut efter en tids användning och en fantastisk yta...Lycka till
 
Renoverat kök med gröna skåp och ett rustikt träbord i förgrunden, dammsugare synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
Jag vet inte vad din ”vanliga” olja är, eller vad som är i min burk med teakolja för inomhusbruk, men jag har hårdvaxoljat ovanpå den efter ett dygn och det har gått bra.
 
Renoverat träbord med en mörk ytfinish i en inred miljö, bredvid en vit radiator och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träbänk i ett kök med tapetserade väggar och modernt ljuskrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev bra till slut
 
  • Gilla
Octavianus och 1 till
  • Laddar…
Renoverat matbord av segvuxen gran med sprickor, målat vitt, i ett rum med tapetserade väggar och vita stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tycker det blev helt okey! Lite ledsen att jag inte hade ek som såg lika gammalt ut, att ta nya ekbitar hade nog inte blivit så snyggt, så jag tog gammal segvuxen gran med lite sprickor i och målade vitt tills vidare, ska försöka hitta något gammalt virke i bodarna!
 
  • Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.