Hej alla,

vi önskar bygga hus och har eventuellt möjlighet att få tag i tomt i 08-land i närheten där vi bor och kommer få betala runt 1,7 till 1,75 för tomt inkl anslutning el, vatten och avlopp. Tomten i fråga är plan och där är idag grönområde så jag hoppas grundarbete inte borde dra iväg då sprängning eller pålning knappast lär bli aktuellt. Vår budget är tyvärr begränsad och jag skulle helst se att vi kan flytta in i något som vi inte lagt ut mer än totalt ca 3,5 milj på.

Initialt behöver vi egentligen inte mer än ca 100 kvm där två sovrum bör finnas då vi har en ett-åring som ska ha eget rum. Men huset bör ha en yta på minst ca 150 kvm för oss att växa i. Jag har kollat e del på Älvsbyhus Regin som vi gillar där det skulle bli väldigt svårt att klara budget så jag sneglade lite på deras Höner och ser att det är 500k billigare att uppföra! (oinredd övervåning). Eftersom vi i dagsläget har begränsad budget och jag inte vill lägga massor med tid på huset eftersom jag vill vara med sonen så mkt som möjligt undrar jag om det finns andra hus i samma prisklass? Jag har tittat runt lite men det är irriterande få husleverantörer som ger prisuppgifter på hemsida. Jag skulle tycka det var bra om man kunde bygga typ Regin fast lämna den lilla vinkeldelen helt oinredd då vi skulle klara oss utan den ett år eller två. Dessutom har jag vänner o familj som är elektriker o plattsättare så badrum skulle jag kunna fixa själv (har lite erfarenhet av att fixa sånt dock inte tid i nuläget). Min fråga till er är då, har ni förslag på alternativ i vår situation? kan lösvirke med hjälp av lokala snickare vara ett vettigt alternativ? andra tokbilliga förslag?
 
http://www.varbergshus.se/vara-hus/angaviken-klassisk

Där har ni ett 1.5planshus som får plats i eran budget med bra planlösning och möjlighet till att göra iordning ovanvåningen själva :)

I o med att det är lösvirkeshus så går det säkerligen att göra en hel del själva med bekanta som ni hade. Är ju svårare med modulhus då allting tillverkas i fabrik.

MVH
 
Kolla Trivselhus serie Move Home, mycket billigare hus än deras vanliga men med restriktionerna att man inte får ändra i planlösningen eller välja vad som helst gällande exteriör/interiör. Vi har valt ett hus därifrån och jag tycker priserna är mycket bra jämfört med andra.
 
Andra hustillverkare som satsar på att bygga billiga hus är Hjältevadshus och Smålandsvillan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.