Jag funderar på att bygga ett arbetsbord med förvaring undertill. Likt det som Masses byggde i denna tråd. (Dock utan anpassningen till Festtool) Perfekt att ha alla elverktyg med tillbehör samlade på ett ställe. Men jag vill ha borr, skruvmejslar, fasta nycklar osv på verktygstavlor istället för i lådor. Tror ni att det är praktiskt att ha dem på utdragbara "verktygstavlor" under bordet, eller kommer man irritera sig på att de hänger för lågt? Skulle vanliga expansionsbeslag typ dessa fungera fast de får arbeta åt fel håll?
Är jag helt ute och cyklar eller blir det bra?

/lilahuset
 
Idén är lysande med avseende på plats/utrymmes besparing. Däremot så kan du nog ha rätt i att det i vissa fall kan vara lite irriterande att behöva böja sig ned och dra ut en tavla varje gång man ska ha fatt i ett verktyg. Kanske framförallt när det gäller ringnycklar som man har hängt på en krok, dom kommer pling plonga varje gång man drar ut tavlan, det hade åtminstone stört mig ganska mycket. Man kan ju iofs lösa upphängningen på annat sätt och slippa problemet. Det är väldans bekvämt att ha tavlorna på vägen i lagom höjd men dom tar ju betydligt mer plats än vad dom skulle göra med din metod. Ja, något svar fick du ju inte tyvärr men lite allmänt dravel kunde jag bjuda på :)
 
Plingandet hade jag inte tänkt på, men jag tror att jag kan stå ut med det. Får höja musiken lite mera:D Den största vinsten om jag ser det är att allt finns nära. man behöver inte gå bort till någon vägg och hämta det man behöver. Dessutom vill jag använda väggen till virkes förvaring.

/lilahuset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.