Tjenare tråden!

Har förstått att det finns en hel del kunskap i denna grupp så jag hoppas någon kan vägleda oss i detta bygge.

Jag har frågat en kollega som är snickare för att lägga hela projektet men han har tid nästa år. Dock tycker han att jag kan nog göra det själv. Men är inte helt trygg i "grunden" för detta projekt.

Men här kommer den... Vill lägga trädäck/trall på ca 90kvm (obs grov skiss)

Längd = 10m
Djup = 9m
3D-modell av ett modernt uteområde med sittplatser, matplats och jacuzzi på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det jag är väldigt osäkert kring är grunden/strukturen som ska bära allt detta.

Kommer lägga "markskruv" och firman kommer lägga det själva utifrån vad dem tycker är bäst/behövs.

Så här ser framsidan ut med en lutning.
Ett enfamiljshus med tegelskorsten och inglasad veranda i skymningen. Trädgård och grill vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så så här ser befintliga marken/altanen ut.
Trädgård med stolar, barnvagn, tegel, gräsmatta, gungställning och öppen glasdörr till hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tom uteplats med trägolv, tegelstenar, ett bord, leksaker och viss oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att det ska vara enhetligt överallt och som jag förstått det rätt så låter vi stenarna vara kvar. Behöver dock riva bort trallen för att se undersidan och stärka den.

Det jag är väldigt osäkert kring är hur jag binder ihop reglarna med bärlinorna som sedan gått över till stenarna/trallen som står på "marksten"

Plåttröskeln till båda dörrarna är ca 12cm till marken. Vilket gör att höjden blir en utmaning.

Skulle uppskatta ifall någon duktig människa kunde skissa eller rita ihop hur det bästa alternativet är kring projektet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.