Ska nu dra igång och bygga altan i min slänt, hur gör jag? Hoppas på lite bra inputs..

Förutsättningarna är att det varit en slänt med jord men den är delvis bortgrävd och nu fylld med makadam som material istället (lång historia bakom) makadamen ligger alltså i "lutning", grejen är att jag behöver få dit ett antal stolpar i makadam bädden som är en bit upp i slänten, där jag behöver stolpar för min bärlina. Det är ca 1m (på höjden) med "lös" makadam. Jag har nog ingen möjlighet att padda denna makadam för jag vill inte skapa tryck nedåt i slänten samt att det är en "slänt" inte så lätt att padda där..

Vad har jag för alternativ egentligen? Kan man försöka få ner ett långt rör och gjuta med lite armering? Eller måste man ner hela vägen till "befintlig" mark och gjuta därifrån? blir inte lätt med 1m makadam som rasar in i hålet.. Men känns ju ytters tveksamt att bara få ner ett rör i makadamen och gjuta va!?

Vill få så mycket inputs som möjligt, funderar ni på något fråga bara..
 
Ingen med någon idé / fundering kring detta?
 
Fadai
Markskruv. Finns företag som sätter det. Kontakta dem o fråga om de klarar att göra det m de förutsättningar som är.
 
Har du någon/några bilder ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.