Någon som har erfarenhet av BWT aquadial avhärdare? Tycker det är mycket vatten i behållaren, vet inte ifall det framgår av bilden men ofta, inte alltid, står vattnet upp till bräddavloppet. Har varit i kontakt med BWT som säger att efter backspolning ska vattnet helt spolas ut. Har gjort rent filter enl BWTs anvisningar men utan förändring.
 
  • BWT Aquadial softlife 15 skylt på en vattenavhärdare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • BWT aquadial avhärdare med vatten i behållaren upp till bräddavloppet, med beteckningsskylt synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en likadan och den har börjat läcka på så sätt att det droppar vatten från fickan där flödesmätarkretskortet sitter. Plasten har uppenbarligen spruckit isär. Själva kretskortet hade helt korroderat sönder så nu kör jag utan det och startar regenerering manuellt. Droppet gör att tanken fylls till bredden på ett antal dagar.
Jag ringde BWT Vattenteknik men dom ville inte erkänna att det var något fabriksfel och de påpekade att garantin gått ut. Jag försökte få svar på om det finns reservdelar men dom skulle kolla upp och återkomma, vilket inte skedde. Efter ytterligare en påstötning har jag inte orkat ringa dom något mer.
Hur har det gått för dig med din avhärdare?
 
Hej, nja det har varit varierad framgång. Har inte haft några läckage. Fick några tips från bwt ifall det kunde vara något filter som var igensatt men det var det inte. Vår vattenbehållare är ibland fylld till brädden o ibland är det endast lite grann vatten, väldigt lite men ändå mer än vad bwt säger det borde vara, så det hela är väldigt märkligt
 
Quist Quist skrev:
Jag har en likadan och den har börjat läcka på så sätt att det droppar vatten från fickan där flödesmätarkretskortet sitter. Plasten har uppenbarligen spruckit isär. Själva kretskortet hade helt korroderat sönder så nu kör jag utan det och startar regenerering manuellt. Droppet gör att tanken fylls till bredden på ett antal dagar.
Jag ringde BWT Vattenteknik men dom ville inte erkänna att det var något fabriksfel och de påpekade att garantin gått ut. Jag försökte få svar på om det finns reservdelar men dom skulle kolla upp och återkomma, vilket inte skedde. Efter ytterligare en påstötning har jag inte orkat ringa dom något mer.
Hur har det gått för dig med din avhärdare?
Quist Quist skrev:
Jag har en likadan och den har börjat läcka på så sätt att det droppar vatten från fickan där flödesmätarkretskortet sitter. Plasten har uppenbarligen spruckit isär. Själva kretskortet hade helt korroderat sönder så nu kör jag utan det och startar regenerering manuellt. Droppet gör att tanken fylls till bredden på ett antal dagar.
Jag ringde BWT Vattenteknik men dom ville inte erkänna att det var något fabriksfel och de påpekade att garantin gått ut. Jag försökte få svar på om det finns reservdelar men dom skulle kolla upp och återkomma, vilket inte skedde. Efter ytterligare en påstötning har jag inte orkat ringa dom något mer.
Hur har det gått för dig med din avhärdare?
för min del är det oförändrad, har tröttnat ur. Vi ska få vatten från annat vattenreningsverk nästa år och tror det är mjukare så jag kör som det är, fyller på salttabletter nån liter eller två per vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.