Hej,
Jag är rätt liten i buss branschen där vi kör linjetrafiks bussar,
Har stött på ett konstigt problem med min Volvo buss årsmodell 2010.
Knapparna för att öppna/stänga dörrarna har ingen funktion alls, kan varken stänga eller öppna dörrarna inifrån överhuvudtaget.
Däremot så kan jag stänga dörren genom knappen utifrån utan konstigheter, har kollat säkringar, stängt av huvudströmbrytaren, kopplat ur batteriet men förgäves.
 
RoTe
Bussen är smetfull med datorer som bara väntar på att jävlas tyvärr. Körde buss förr men det blev bara skräp med datorernas intåg.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Bussen är smetfull med datorer som bara väntar på att jävlas tyvärr. Körde buss förr men det blev bara skräp med datorernas
RoTe RoTe skrev:
Bussen är smetfull med datorer som bara väntar på att jävlas tyvärr. Körde buss förr men det blev bara skräp med datorernas intåg.
Jo, det håller jag med, knapparna lyser inte längre finns ingen funktion i öppning/stängning inifrån. utifrån så funkar det skit bra. Jävla skit
 
RoTe
Är du inte vass på el och felsökning är det nog kämpigt att klara sånt där själv tyvärr. Kabelbrott, ärgade kontakter, strulande datorer/gateways osv är ju alla möjligheter. Du måste i princip ha tillverkarens dokumentation för att ha en chans.
 
RoTe RoTe skrev:
Är du inte vass på el och felsökning är det nog kämpigt att klara sånt där själv tyvärr. Kabelbrott, ärgade kontakter, strulande datorer/gateways osv är ju alla möjligheter.
har vänt upp och ner på buss jäveln, alla möjliga felsökningar på egen hand men det är som du säger, finns så jävla många kablar och styrenheter.
 
Är det din buss och du är ansvarig för fel på bussen?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Är det din buss och du är ansvarig för fel på bussen?
Ja
 
Om manöverpanelen är helt död utan funktion och kanske utan ens belysning kan det vara att den saknar spänningsförsörjning +24 V, eller +12 V.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Om manöverpanelen är helt död utan funktion och kanske utan ens belysning kan det vara att den saknar spänningsförsörjning +24 V, eller +12 V.
Misstänker det med.
Jag har dessvärre vart med om så konstiga saker med mina bussar på sista tiden, verkar som att jag utsätts för sabotage..
Har en del konkurrenter som vill få bort mig från marknaden då jag börjar ta över en del..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.