Vart hittar man buskabel? J-Y(st)Y 2x2x0,8. Måste ha ca 2m.
 
Prova hos någon elfirma, knx-buskabel borde någon ha tycker jag. Fråga även efter J-H(ST)H, det är den halogenfria varianten. Har själv en rulle liggandes, men du vill nog inte åka till småland och hämta tror jag ;)
 
Säger samma att kolla med någon elfirma för jag är rätt säker på att elektroskandia och liknande bara säljer på 100m ringar.
 
Solar säljer på lösmeter iaf
 
Solar säljer väl inte till privatpersoner? Eller det kanske är olika beroende på vart i landet?
 
Vad är Buskabel för något? :blushing:
 
En skärmad tvåpars kabel för svagström som är certifierad av Knx.

Iofs till andra bussystem kan lika gärna en Ekkx/Ellxb användas men knx kräver mer.
 
snaggletooth skrev:
Solar säljer på lösmeter iaf
Va på solar i Rotebro i fredags, dom hade inget på hyllan och kunde bara ta hem 100 m rullar...
 
eran skrev:
kollat [länk] ?
Jepp, inget där heller...
 
Det är irriterande! Ska bara ha 1-2 m för att koppla ihop några dimmeraktorer med en radioenhet i centralen. Ni som har en rulle liggandes skulle inte kunna tänka er att klippa av en snutt och posta till mig mot betalning??
 
Kolla eniro och sök på närmaste elfirma med knxcert och åk dit och hämta imorgon. Känns som det enklaste.
 
Vad använder knx för differentiell impedans? Om det är i närheten av 100ohm så lär ju skärmad CAT5 duga bra...
 
Förmodligen så går det bra men KNX kräver sin certifierade kabel, Lite tråkigt att få störningar på bus-slingan och slå ut varenda aktor och brytare i hela systemet när inte garantin gäller!
 
buskabel.jpg

Problemet löst till slut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.