Hej
När man köper lägenhet eller hus i Stockholms området så är det ju oftast en hemsk budgivning.

Hur är det vid tomtköp? Är det lika hemskt?
Brukar priset stiga mycket i förhållande till utgångspriset?

Jag vet att det kan säkert variera en del, men är det någon som vet hur det brukar vara generellt för en normal tomt i Stockholms området?

Hälsningar
Christian
 
Hej Christian

Vi budade på en tomt i veckan.Utgångspris var 750 000:- och det slutade på 1 020 000. Det tyckte jag var mycket.Vi drog oss ur.
 
jo det är fart i budgivningarna på tomter också
 
Ett annat exempel...
En tomt (1000kvm) strax utanför Landvetter sattes ut för 525 000:- Efter bud från både privata människor samt husfirmor så gick tomten efter ett par dagar för 1 210 000:- :surprised: Detta var på "landet"
 
Hej,
Vi tänkte buda på en tomt här i Sollentuna med utgångspris 1,3 men redan efter 1½ dag så var priset 2,1 !!!!! Behöver jag säga att vi aldrig lade bud efter det beskedet!?
 
Slutsatsen är ju att man skall aldrig ge upp bara för att budet ligger för högt. Lämna ett bud ialla fall, på den nivå ni vill bjuda. Även om det skulle vara lägre än lagt bud.

Dels stör det mäklaren om han i själva verket vill sälja till underpris åt sig själv. Dels så är det inte helt ovanligt att den som bjudit mest visar sig ha problem att fullfölja affären.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.