Budgetrenoverar badrummet och skulle bara måla väggar, tak och golv. Sen skaffa lite ny förvaring.
När vi skulle ta bort krokar och spegelskåp drogs lite av väven med. :(
Måste nu tänka om. Funderar på att sätta någon slags spont ovanpå den gamla målade väven. Går detta?
Måste man ha någon fuktspärr? Gissar att det redan finns under den gamla väven. Skruvhål m.m tänkte jag laga med våtrumsfog på tub.

Måste man göra något mer? Det är inte i duschen som panelen ska upp utan bredvid (på väggen där handfatet är).
Kan man ha panel bakom handfat eller har ni någon annan idé om vad man kan ha där?
Tacksam för svar!
 
Trä och badrum rimmar dåligt, du får nog behandla det bra innan med både mögel och fukt skydd.
 
Nej det är nog ingen fuktspärr bakom utan det är färgen som är fuktspärren så du måste se till att det är en färg gjord för att måla badrum som du använder sen.
Låter ju som en tillfällig renovering för några år innan du renoverar ordentligt, om det är så så skulle jag måla både fram och baksida på panelen innan jag sätter dit den.
 
Vad kul med lite svar!!
Har nu kommit lite längre i planeringen/tänkandet nu. Har nästan bestämt mig för för liggande råspont. Vi är inne på att sätta upp någon slags metallreglar i väggen och lämna lite luftutrymme bakom. (Behövs metallreglar tro?)
Sen tyckte målaraffären att utegrund var en bra färg att grunda med.
Att måla båda sidorna av sponten hade jag inte alls tänkt på, tack för tipset!!
Något annat som jag missat? Fler åsikter/råd?
 
Hej
Jag har pratat med tillverkaren av panelskivan och även andra. Det är mkt viktigt att man målar med våtrumsfärg på panelen. Och vissa säger att man ska plasta innanför. Men det tycker jag inte hjälper om man sen spikar genom plasten när man sätter upp panel. Men med rejält våtrumsfärg så ska det ju bli tätt.
 
Hej
Har du pratat med någon om att anv råspont på väggen? Jag har själv varit inne på det bara i tanken visserligen men i alla fall det hade blivit snyggt Vore kul om du pratat med någon som har koll ex målare?
 
Jag har bara pratat med handlaren på målarbutiken och han rekommenderade utegrund som grundfärg.

Är det någon här som vet om man måste ha reglar i metall och luftspalt bakom?
Har kompisar som har panelskivan i sitt badrum, de tipsade mig om att limma för att inte förstöra fuktspärren. Men man ska väl ha luftspalt eller??
Har just nu en målad vävtapet som jag bara tänkte bygga panelen framför.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.