hej. nu har jag stirrat mig blind på alla hustillverkare, beställt hem kataloger och försökt förstå vad som ingår som standard, hur man bygger hus etc.etc. men blir inte smartare :(

bor i stockholm och vill bygga ett mindre hus till föräldrarna, funderat på smålandsvillan (deras billigaste alternativ). är det fullt möjligt att få ett SMV med tomt och allt nyckelfärdigt för ca 2Mkr? Inte så mycket i tillval....Har hittat tomt i Huddinge för runt 1Mkr och hus från SMV kostar 1-1,2Mkr men ingår det då grund eller måste man plöja ner ytterligare halv mille för det? för då sticker ju priset mot stjärnorna....

Varifrån kan man köpa "billig" tomt i stockholm? tittar på ledigatomter.se och hemnet.se

tacksam för svar.
 
2 Mille runt Stockholm kan du ju glömma, varför måste det vara nybygge?
 
Hej,
Tänkt på alla andra kostnader. lagfart, ev pantbrev, byggel, markarbeten som sprängning och schakning, bygglov, utsättning, kontrollansvarig, ev räntor under byggtiden...

nu vet jag inte kvaliteten hos alvsbyhus men vet att dom säljer väl grymt många kåkar och dom är ganska billiga. är dock ingen platta på mark...

kommer nog bli tufft att hamna under 2 mille tyvärr...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.