Hej,

finns det någon som har en ganska specificerad budget för ett lösvirkeshus man kan få granska lite?
 
Hej Lindkvist! Jag tror det finns en budget för ett standardhus som heter enkelstugan, och som finns på byggbskrivningar.se. Dom har flera andra byggnader som man kan ha nytta av, exempelvis carport och altan. Och som beskrivits i andra trådar. Eller att man tar in en offert. Felet med alla budgetar är att dom indirekta kostnaderna fattas, och som har att göra med byggprocessen. Exempelvis bygglovsavgift, kontrollansvarig och grundarbete. Sen behöver man lägga på en säkerhetsmarginal på 10% och som förbrukas väldigt fort. Tillval, felköp och dyrbara material hamnar också på slutnotan.! Mvh, PerOF
 
Precis, det är de dolda kostnaderna jag är mest ute efter. Jag är snickare så tänkte göra hela bygget själv utom el/Vvs då. Men försöker räkna hem en budget först. Tänker gå på Billigaste lösningen av hus som jag kan göra mycket av typ detta.. Vitmålat tvåvåningshus under byggnation med byggmaterial synligt och en grusuppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Vitmålat tvåvåningshus under konstruktion med grusuppfart och byggmaterial framför, i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du gör typ allt jobb själv så tror jag att du kan bygga huset på bilden för 5000-7000kr/m2 boyta.
 
  • Gilla
cc80 och 1 till
  • Laddar…
Pågående bygge av rödfärgat lösvirkeshus med täckta fönster och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vi bygger lösvirke, själva, haft minimalt med hjälp tagit extremt lång tid men det pågrund av andra omständigheter. Har en futtig byggkredit på 1,5 milj ...kan bli lite till utöver det kanske ett par hundra tusen men det är inte säkert.

Så nog går det alltid 😎
 
  • Gilla
Älgeby och 1 till
  • Laddar…
Gabbe1 skrev: