Har lagt in våtrumsmatta i vår tvättstuga på ett betonggolv som mattläggaren finspacklade först.

När mattan var nylagd så hade den släppt i stort sett runt hela golvbrunnen vilket påtalades och dagen efter kom han tillbaka och värmde fast mattan där det var problem (var ej hemma själv). När jag kom hem från jobbet så var det mycket bättre dock så kvarstår en mindre luftbubbla/valk vid väggen samt en "plattare" bubbla på ena sidan golvbrunnen stor som en hand ungefär (syns ej på bilden men lägger man handen på så går det att trycka ner mattan nån millimeter, ringde mattläggaren som har lovat att återkomma igen och värma mera (han trodde iofs att den skulle fastna om ett tag om man gick på den), är detta rätt lösning på problemet?

Såg även att mattan sticker fram under klämringen något samt att skruvarna verkar väldigt hårt dragna, påverkar detta funktionen?

Vill inte vara en gnällig och omöjlig kund, men anledningen till att jag inte gjorde jobbet själv var att jag var osäker på om jag skulle få till det snyggt och bra...

Mattläggaren är auktoriserad för våtrum.

DSC02280.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC02282.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC02286.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC02288.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC02289.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • DSC02283.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mattan ska sitta fast, Vad säger att den inte lossnar igen. Vår golv läggare missade med mattan i vårt badrum och fick riva upp och göra om hela.
 
Om företaget har lite yrkesstolthet så ordnar han detta utan knot! Man betalar ju för ett 100% resultat och inte sisådär resultat.
 
(han trodde iofs att den skulle fastna om ett tag om man gick på den), är detta rätt lösning på problemet?

Nej

Såg även att mattan sticker fram under klämringen något samt att skruvarna verkar väldigt hårt dragna, påverkar detta funktionen?

Nej

Ge honom en chans till att lösa problemet, om det nu är så att mattan har släppt runt stora delar av brunnszonen så anser jag i egenskap av golvläggare att han ska göra om arbetet.

För övrigt så var det ett snyggt mattval.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.