Är i förberedelsefasen för att skaffa badkar. Om ekonomin tillåter vore det ju trevligt med bubblor.

Nu finns det ju hundratals olika bubbelbad. Vad ska man tänka på när man väljer?

Plåt eller plast, fördelar/nackdelar?

Ljudnivå?

Tips och synpunkter mottages tacksamt.
 
Hänger på, jag kunde inte klura ut om de direktimporterade Kinesiska otroooligt billiga karen och kabinerna var i plast eller emalj.
 
En del bubbelbad verkar ha mindre resp. större behov av rengöring. Jag vet inte om det har att göra med badteknik??? eller hur pass bra pumpen dränerar sig själv. Utifrån hur mycket en del beklagar sig över rengöringen så kanske automatisk ozonrengöring är ett bra tillval.

Tyvärr så vet jag inte hur bra den rengöringen fungerar i verkligheten. Någon annan som har erfarenheter?

Och jo, ytterligare en sak som inte syns i reklambroschyrerna för mysiga bubbelbad är LJUDNIVÅN. Provlyssna på olika badkar innan köp och jämför.
 
Det vanligaste materialet är väl glasfiber eller akryl. Glasfiber är vad jag förstår att föredra då man kan fixa till det om man får en skada. Akryl lär det vara värre med. Akryl är dessutom känsligt för en del rengöringsmedel och aceton är rena fördärvet.

Det finns säkert kar av traditionellt material också men jag antar att man då får ta fram en ännu större plånbok än om man köper ett "vanligt" kar.

Mvh
Thomas
 
" Och jo, ytterligare en sak som inte syns i reklambroschyrerna för mysiga bubbelbad är LJUDNIVÅN. Provlyssna på olika badkar innan köp och jämför."

Men hur går det till i praktiken??? Inne på byggvaruhusen finns ju inte ens vatten framdraget till badkaren...

Har bott på hotell med bubbelbad ett par ggr. Ena gången var det plåtbadkar modell standardkar, och det lät inte så farligt vad jag kan minnas.

Andra gången var det ett stoooort glasfiberkar som tog en timme att fylla eftersom varmvattnet tog slut halvvägs. Sedan lät det som en Finlandsfärja när man väl startade bubblandet.
 
Har sett att det är en vesäntlig skillnad i pris på bubblor kontra vatten-jet. Inte helt lätt vid en första anblick i reklambladet att klura ut. Ett strippat badkar "utan ngt alls" kan kosta 8' medans samma kar fullutrustat kostar 30' !!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.