Hej!

Vi skall bygga hus, och vill självklart ha ett bubbelbad (hörnmodell för 2 pers) i stora badrummet.

Nu till frågan:
Vad är det man skall tänka på när man köpar bubbelbad - Vad är viktigt att tänka på, och vad är mindra viktigt?

Jag har jo set att vissa tilverkare tar upp emot 50.000 :surprised: för en "standard" modell, medan man hos andra verkar kunna få lyxiga spa för kring 20.000 :D
What's the catch?

Har tittat lite på Casperbad (modell Nemo) och Stjernradiator - Är där någon av Er som har erfarenhet av dessa, eller som kan anbefala andra?
http://www.casperbad.com/
http://www.stjernradiator.se

Om man måsta lägga ut 50.000 så får det vare så, men jag vill åtminstonde förstå varför!

Tacksam för alla input!

/J
 
Sök på forumet, det har diskuterats i flera omgångar de senaste åren. Bra sökord är nog bubbelbadkar, massagebadkar eller jacuzzi.

/ama
 
Var hemma och "jämnade till" framsidan igår, visserligen mha en bobcat, men det blev en hel del grävande och bärande för hand också, och jag loooooooovar att det var skönt att ta ett bubbelbad med massage igårkväll!!!!!

Vi har ett kar från Svenska Badkar som vi är nöjda med. Det kostade 20000 förra sommaren och för det fick vi ett 140*140-kar med bubbel och rygg/fot-massage. Modellen heter Tina.
Ljudvolymen är helt ok, men visst hörs pumpen.

Det enda jag tycker är synd är att man inte kan använda bara massagen och stänga av bubbelmunstyckena. Det har nämligen en tendens att bli VÄLDIGT mycket skum även om man har i bara litegrann...

NUUU läste jag att det stod Dubbelkar, och inte Bubbelkar i förra inlägget... Så bortse från det första jag skrev, det är ju ingen här som motsagt det. ;D
I ett 140*140-kar får vi gott och väl plats båda två faktiskt (176 och 182 lång), och ensam badar man också bekvämt.
 
Vi har också ett kar från Svenska badkar. Pyttelitet. Intressant nog är det enligt uppgift exakt samma pumpar etc i karen oavsett storlek - det enda som skiljer är antalet munstycken (sa man till oss).

Koko - Hur menar du med att stänga av bubbel? På vårat lilla kar kommer det alltid vatten ur alla munstycken och med en ett vred styr vi hur mycket bubbel det skall vara. Vill man inte ha sprut ur någon munstycke så går det ju att vrida på munstycket så det inte kommer något vatten (funkar iaf för oss som har ett litet kar med få munstycken)?

Förövrigt tycker jag karen från Svenska Badkar känns väldigt stabila.
 
MathiasS - så här menar jag. :)
Vi har en av/på-knapp, men två reglage. Det ena styr bubbelmunstyckena på sidorna, och det andra fot- och ryggmassagen. Jag tycker inte att sidobubblet tillför så mycket när det är ryggmassagen jag är ute efter, och skulle vilja ha en egen av/på-knapp till dem, för då skulle jag slippa torka skum från taket... ;) ;)  ::)

Vi kör nästan aldrig reglagen på max, så pumpen räcker definitivt! Tycker också karet känns stabilt och gediget (det är ju trots allt plast...), men man behöver en snygg nackkudde, t ex den uppblåsbara grodan jag fått i present...  ;D

Edit: Men förresten, skruva på själva munstycket?? Det har jag inte provat, går det alltså? Måste kolla ikväll... :)
 
Vi har haft vårat badkar från Casper bad i några månader nu, och vi är faktiskt helnöjda.

Vi beställde ett som heter Viking som var en specialkampanj på senvintern i år. Det är i stort sett ett fullutrustat Nemo med enda skillnaden att blandare och display sitter lite annorlunda.
Det enda som gick att välja till var elvärme, allt annat var standard.
Elvärmen struntade vi i, eftersom det inte behövs i ett kar tillverkat av plast. (Plåtkar kyler ner vattnet snabbare).

Ljudnivå? Tja enligt fysikens lagar måste det låta en del om man trycker ut jetsträlar blandat med luft.
Pumparna i sig har acceptabla ljudnivåer och finishen är bra.


Ett tungt vägande skäl till att vi valde denna tillverkare var att den är Svensk, då ev. support torde ske enklare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.