Ni som har bubbelkar, används det?
Funderar om man skall satsa på hörn badkar med bubbel eller ett helt vanligt.
Min känsla är att man kanske i början bubblar på men sen då?
Är ju ganska stor prisskillnad så frågan är om det är värt det?
 
Hörnbadkar utan bubbel är i vissa fall makalöst dyra. Dessutom får en vanlig vuxen bättre plats i ett rakt 180cm badkar. Vi ska inte ha bubbel. Tror jag. ::)
 
Skura rent ett badkar med en massa små brickor och springor och tjafs... *ryyyysa* Gå på badhus och slippa skura samt tycka att det är lyxigt då... JA!!!! ;D ;D
 
låter som om fler tänker som jag...
Man kanske skall satsa på ett snyggt vanligt med "lejontassar" det är så läckert.

Sen kan man ju lägga övriga pengar i en lyxfond för att ta hand om sig själv:surprised:)
 
Vi tänkte göra en stor badkar men inga bubblor
Om man ska njuta av badet, ska det vara tyst ;D ;D
 
låter de mycket?

Finns det stora badkar? För det skulle jag vilja ha, både djupare och längre än ett vanligt...
 
Visst finns det stora badkar. Det finns även badkar med proppen på mitten, så någon slipper o sitta på proppen om man är två som badar. 8)
 
Vi var runt igår och tittade på kakel samt badkar. Vi har bestämt oss för ett hörnbadkar i plast utan bubbel. Varför? Jo ljudnivån! Tyker att när man badar vill man ha lugnt och skönt, det är det inte om man sitter bredvid en pumpmotor som låter som värsta dammsugaren.
Sedan även rengöringsaspekten, alla dessa små hål och springor är perfekta groställen för allt möjligt (det var väl senaste veckan ett konstaterat fall av legionella).
Vi tänker ta en sargblandare till badkaret så att det ser lite snyggare ut dock.
 
Hej!

Vi hade bubbel i vårt förra hus. Visst var det skönt att bubbla, speciellt från början när man nyss fått det, men som sagt det var nyhetens behag. Sen blev man less på höra det där oljudet som pumpen för med sig så till slut så blev det bara att vi badade som vanligt, i det tysta. Mycket fridfullt.

Så nu när vi gör om badrummet ska vi ha ett badkar utan bubbel. Antingen ett med tassar eller ett hörnbadkar.

 
Allvarligt, hur många använder sina bubbelbadkar regelbundet egentligen?
De kräver en enorm varmvattenberedare, kostar och tar tid att fylla, låter illa och är riktigt snuskiga om man inte minituöst rengör alla vindlande rör, pumpar och små munstycken. Legionella -tvi!:(
 
Vet egentligen inte om det är en bra lösning ur både hälso och miljöperspektiv, men, vi brukar fylla vårt bubbelkar så att vattnet täcker in och utblås och sedan häller vi i lite chockklor som egentligen är till poolen (obs! dosering, det är starkt..) och låter pumpen gå ca 10-20 minuter.

Rent blir det säkert och det bör inte vara värre en en flaska klorin i avloppet, som vi inte använder av miljöskäl ::)

/Fredrik
 
Såg ni inte på Timells program på tv när dom rengjorde ett bubbelkar? Det var ju heläckligt med hudavlagringar osv. Man måste rengöra flera ggr per år med specialkemikalier och dessutom stod det i någon artikel för en tid sedan att sjukdomar sprids i skitiga bubbelkar.

Nej, blir nog utan bubbel för ljudlösa bad i stearinljus!
 
Jag tycker lyxfonden var ett superalternativ till ett bubbel som man "aldrig" använder.

Men detta är nog rätt personligt. Många som har bubbel lovordar dem, så man får nog gå till sig själv.
Jag badar gärna och ofta, men känner inget behov av att bubbla.
 
Benno_ skrev:
Allvarligt, hur många använder sina bubbelbadkar regelbundet  egentligen?
De kräver en enorm varmvattenberedare, kostar och tar tid att fylla, låter illa och är riktigt snuskiga om man inte minituöst rengör alla vindlande rör, pumpar  och små munstycken. Legionella -tvi!:(
Varför skulle ett hörnbadkar med bubblor kräva en större varmvattenberedare än ett vanligt hörnbadkar?
 
Vi köpte ett vanligt 160cm badkar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.