Har ett brunnslock för dränering nere i källaren som troligtvis läcker vatten / torkar ut väldigt fort.
Nu på vintern kan det gå 4-7 dagar innan det börjar lukta dynga på nedervåningen och man måste fylla på med vatten igen.

Har ringt till rörmokare som kommer hit under veckan och kollar på det. Ställer dock en fråga här också. Hur åtgärdar man detta?

Jag skulle kunna tro att man får lov att bila upp och sätta i ett nytt brunnslock, men är det möjligt att åtgärda även på andra sätt?

Jag har funderingar på att lägga klinkers där sedan, vilket dock kan ta ett tag eftersom jag troligen får lov att bila upp ett antal m2 först då det är ett gammalt garage och har en lutning på runt 10 cm från ena kortsidan. Går det att förbereda men en typ av brunn som man sedan kan byta ut så den passar när man lägger klinkers? Jag antar att den då behöver ligga lite högre.
 
Vad för brunnslock har du? Du säger att du får fylla på vatten för att det inte ska lukta,
jag antar att du har någon typ av vattenlås i detta lock?
-Om så är fallet så finns det vätska att köpa som inte avdunstar,
jag tror du säljs med namn typ "flytande vattenlås" el.dyl.
 
Perfekt, tack. Rörmokare kommer förbi imorgon och kollar på det. Går det att lösa temporärt med vätskan ovan tills att det är dags att lägga klinkers så vore det ju perfekt.
 
Är det inte en golvbrunn från garaget?
Nått är troligen fel för det ska inte dunsta så fort. Om det vore dränering ska det ju inte lukta om brunnen.
 
OpiMaza
Prova med matolja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.