Hej på er!

Har ett hus med fjv. Allt installerades -00 och har fungerat rätt bra enligt tidigare ägare. Jag har dock gjort en del renoveringar som bland annat inneburit att två element har kapats bort (golvvärme där istället). Nu när kylan kommit tillbaka tycker jag att systemet varit "trögt" att få igång samt att två element verkar vara helt iskalla.

Har letat med ljus och lykta efter bruksanvisningar över anläggningen, men till ingen nytta...

Mätaren heter Schlumberger CF50 och är blå till färgen. Manöverenheten är en svart sak som heter Danfoss ECL Comfort 100M.

Själva växlaren är från Alfa Laval och jag T R O R att den heter TS15... Står iaf så på typskylten.

Mätaren skulle jag verkligen vilja se en manual till då den verkar ha möjlighet att presentera en hel del matnyttigt. Manöverenheten har jag bara hittat de mest basal instruktionerna.

Vidare vore det kul med lite checklistor på hur man ska ställa in och hur man felsöker en sån här anläggning!

Ha det!

/Joakim
 
Bättre än ingenting alls :D

Hem och slipa på den tekniska tyskan för att se hur detta fungerar! Bockar och tackar. Återkommer säkerligen med fler dumma frågor nu när jag har ett underlag att utgå från! :p

/Joakim
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.