Hej!

Jag har en Briggs & Stratton åkgräsklippare som jäklas med mig.
Efter att jag kört soppatorsk så vill den ej gå som den ska igen.

Den startar men går bara i cirka 1-2 sekunder sen dör den.
DOCK går den som vanligt när jag håller in choken.

Har kollat tändstiftet som är tort och fint, har även testat att tabort luftfiltret och rengjort det..

Har ni några tips?

Tack på förhand!
 
Alfredo skrev:
Slatta in en tesked soppa rätt i tändstiftshålet och se om det kanske kan lura igång den.
Ska testa det när jag kommer hem!
Kan det vara förgasaren som är igensatt då eller? Fast konstigt att den går på choken dock, då får den ju soppa i alla fall.. :S
 
He, He. Du hann citera mitt dumma förslag innan jag tog bort det :surprised: Missade helt att den gick med choken tillslagen.

Men det skadar ju inte att testa men mitt förslag kom mest utifrån slarvig läsning av din fråga...
 
Kanske kan finnas luftbubblor i bränsleslangen som gör att matningen inte blir tillförlitlig.
 
Alfredo skrev:
Kanske kan finnas luftbubblor i bränsleslangen som gör att matningen inte blir tillförlitlig.
Ja, luftbubblor kan det ju va men fan, borde den gå på choken?
Grejen är att den går helt som vanligt med choke, jämt och fint..
 
w4rner skrev:
Ja, luftbubblor kan det ju va men fan, borde den gå på choken?
Grejen är att den går helt som vanligt med choke, jämt och fint..
Nej jag håller med dig. Särskilt troligt är det kanske inte men man vet aldrig. En annan "lika otrolig" teori är att något flytande skräp i tanken följt med den sista soppan och satt igen något i förgasaren som orsakar beteendet. Jag tror kanske inte så mycket på det heller egentligen... :surprised:
 
Jag hade ett liknande fenomen med en mindre förbränningsmotor. Det visade sig att den drog tjuvluft från spruckna bränsleslangar. Jag bytte ut dem, och maskinen blev som ny. Priset för delarna blev 2:70 (!)
 
Jag tror att det följt med skräp i det sista bränslet, vanligt i bilar och traktorer iaf.
Om ett munstycke sätts igen i förgasaren så kan den fortfarande gå på choken då den klarar sig med mindre bränsle.

Sent from my SK17i using Byggahus
 
skalman1 skrev:
Jag tror att det följt med skräp i det sista bränslet, vanligt i bilar och traktorer iaf.
Om ett munstycke sätts igen i förgasaren så kan den fortfarande gå på choken då den klarar sig med mindre bränsle.

Sent from my SK17i using Byggahus
Ja, det är inte omöjligt, får nog riva förgasaren och ta mig en titt!
Jag återkommer med mer info!

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.