Var får man tag i en Briccolina våtkap för kakel/ klinkers? Jag ska kapa små detaljer och behöver ingen stor kraftfull maskin. Jag vill helst få tag i en smäcker och tyst maskin med tunn diamantklinga.

Briccolina verkar trevlig, i Sverige kostar den 2400 kr och i UK kan man få den för 1200 kr men den webshop jag hittat i UK vill inte exportera...

Har någon tips på en smidig kakelkap för precisionsarbeten? Eller någon webshop i UK som säljer Briccolina och som exporterar med vettiga frakter...
 
Någon med erfarenhet av Briccolina?

Skaffade liksom många andra en billighetsmaskin (Einhell, samma modell som biltema säljer i princip) och förutom att den är totalt kass generellt, har ett anhåll som inte går att få fast, sprejar vatten överallt så löser den även jordfelsbrytaren vilket gör det hela rätt olustigt när man står med båda fingrarna på ett vått plåtbord. Kanske måndagsex men då den ändå åker tillbaka så letar jag ersättare i något mindre budget-klass
 
myrstack skrev:
Någon med erfarenhet av Briccolina?

Skaffade liksom många andra en billighetsmaskin (Einhell, samma modell som biltema säljer i princip) och förutom att den är totalt kass generellt, har ett anhåll som inte går att få fast, sprejar vatten överallt så löser den även jordfelsbrytaren vilket gör det hela rätt olustigt när man står med båda fingrarna på ett vått plåtbord. Kanske måndagsex men då den ändå åker tillbaka så letar jag ersättare i något mindre budget-klass

Jag köpte ingen Briccolina, det blev Biltemas modell helt i metall. Köpte diamantkapskivor från Kina (supertunna) och det blir väldigt fina snitt som passar mig bra. För 600 kr är Biltemas kap helt ok för "hemmajobb". Spindeln och spindellåset är inte utfört med högsta precision så lite wobbel på skivan blir det förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.