Hej,

vi har ett hus mer källare som vi tänkt att bygga ut i sidled. Dock så är huset tilläggsisolerat, vilket gör att fasaden sticker ut lite väl mycket.
Det jag undrar är ifall det är möjligt att bygga på sockeln för att få ett lite trevligare utseende som sen även kommer att liva med utbyggnaden? Eller blir det krångel med daggpunkt och annat?

bifogar bild på hur det ser ut idag.

tack på förhand.

Hörn av hus med tilläggsisolerad fasad som sticker ut över sockeln, ventil på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husets hörn med tilläggsisolerad fasad som sticker ut över sockeln, med vegetation och himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
chrischris chrischris skrev:
Hej,

vi har ett hus mer källare som vi tänkt att bygga ut i sidled. Dock så är huset tilläggsisolerat, vilket gör att fasaden sticker ut lite väl mycket.
Det jag undrar är ifall det är möjligt att bygga på sockeln för att få ett lite trevligare utseende som sen även kommer att liva med utbyggnaden? Eller blir det krångel med daggpunkt och annat?

bifogar bild på hur det ser ut idag.

tack på förhand.

[bild] [bild]
Hej!

Sitter med samma fundering på vårt hus och nyfiken vad du gjorde, gick det att bredda grunden i sidled? Hur gjorde ni med eventuella fönster?

Tack på förhand!
 
I Isabelle Norén skrev:
Hej!

Sitter med samma fundering på vårt hus och nyfiken vad du gjorde, gick det att bredda grunden i sidled? Hur gjorde ni med eventuella fönster?

Tack på förhand!
Hej! Har inte kommit så pass långt än, men det lutar åt att använda isolerskivor
I Isabelle Norén skrev:
Hej!

Sitter med samma fundering på vårt hus och nyfiken vad du gjorde, gick det att bredda grunden i sidled? Hur gjorde ni med eventuella fönster?

Tack på förhand!
hej!

Vi har inte kommit så pass långt än, då vi haft fullt upp med andra renoveringar. Men det lutar åt isolerskivor som man kan putsa på.
 
  • Gilla
Isabelle Norén
  • Laddar…
chrischris chrischris skrev:
Hej! Har inte kommit så pass långt än, men det lutar åt att använda isolerskivor

hej!

Vi har inte kommit så pass långt än, då vi haft fullt upp med andra renoveringar. Men det lutar åt isolerskivor som man kan putsa på.
Tack för svar! Helt förståligt med andra renoveringar, har precis börjat på mitt hus och är massor som ska göras 😁

Ah men så kanske man kan göra ja, vi har precis dränerat så vet inte hur det blir mot grunden, kanske att jag låter det vara och kör med ett snygg offerbräda som gör att det ser bättre ut. Men tack, då har jag ett sätt ifall vi vill göra det 😁
 
  • Gilla
chrischris
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.