Ska bredda dörren 370mm in till det som först verkar varit skafferi och sedan toalett. Ska numera bli plats för värmepump så måste göra öppningen större... Tigersågen verkar inte bita så får gå över till motorsåg istället men en tanke slog mig.

Måste jag göra öppningen 950mm så jag får plats med en 2"x4" stående på högersidan eller tror ni det går iaf? Har sökt och läst här i forumet men de flesta frågor verkar röra ytterväggar och att sätta in en Gåt, funderar om det behövs här med?
Pågående renovering i badrum med rörmokeriverktyg, toalett och öppen väggstruktur synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbjälklag och vägg, bristfällig finish, synliga spikar, lampor, hyllor med husgeråd, genomgående gammal stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det liggande timmer och överliggaren är i ett stycke ovanför. samt går in på liggande timmer Då går det att såga bort en bit, överliggaren kommer att hålla hålet. Du får kolla hur överliggaren ser ut, nu så håller den upp resten av väggen ovanför.
 
J jonaserik skrev:
Är det liggande timmer och överliggaren är i ett stycke ovanför. samt går in på liggande timmer Då går det att såga bort en bit, överliggaren kommer att hålla hålet. Du får kolla hur överliggaren ser ut, nu så håller den upp resten av väggen ovanför.
Det är ingen vägg ovanför så minimalt med tyngd på den. Övervåningen är ett ,5-plan utan ståhöjd förutom i nocken :D
Ska lägga till att jag funderar på att sätta OSB eller spånskiva på väggen inne i badrummet där pumpen kommer hamna!
 
  • Gilla
Krajl
  • Laddar…
Ingen vägg, men det lär väl inte vara hål upp till tak där då. Om så är, så är det bara att såga, men som sades, det kanske finns något ovan som behöver stöd eller är gjort starkt från början.

EDIT bara lite fel i skriften som ändrats-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.