undrar om det finns att få tag på tjocka innerdörrs karmar?

har satt en hjärtevägg i huset när i 120 virke, och nu är där gips på båda sidor och jag skulle helst inte vilja sätta en smyg till innerdörren, blir så fult, hade velat få tag på tjocka dörrkarmar.. eller måste man bygga dom själv tro?
 
Finns hos en bygghandlare nära dig men räkna att dom kostar betydligt mycket mer än en vanlig karm.
 
  • Gilla
Lena Molin-johansson
  • Laddar…
nope, inte vad jag har hittat iaf!
 
Hej

Vad anser du att skillnaden blir med bredare karmar istället för salning? Dörrbladet sitter ju iaf i liv med gångjärnssidan... eller vill du ha tjockare dörrblad också?

Det blir mycket billigare med salning...

Mvh Wasa
 
med salning menar du att bygga på karmen för att få den bredare?
hmm, blir ändå inte som karmen för det, sånt syns ju, om man inte vill spackla och måla om allting.

jo, givetvis kommer dörrbladet ligga an i ena sidan på karmen ändå, men det är en bredare tjockare karm jag är ute efter ju...
 
Ok... Djupare karmar vet jag inte var man får tag i, men hörde att de är svindyra så då gissar jag på Beijer eller motsv... Mailar gärna en skiss på hur jag har löst det med salning som spikas osynligt... dvs ingen spackling eller målning...

mvh Wasa
 
Håller på att renovera mitt hus, och har gipsat båda sidor om väggarna, med 12 mm gips.
Ska bygga nya karmar och dörrar, själv. Som blir ca 140 mm djupa. Vill inte heller ha smygar.

Hur många karmar är det du ska ha isf, har du tänkt dig helt färdiga med gångjärn/slutblecka, eller bara rena karmar?

Inga större konstigheter för mig att göra nån extra. isf exakt den tjockleken du har på väggen, måtten spelar ingen roll!
 
Okej, min lokala bygghandlare hade inga problem med att beställa hem men som sagt dom var dyrare än standardkarmarna och minns jag inte galet så slog han upp det i en katalog från någon av dom stora dörrtillverkarna typ Swedoor, Dooria eller liknande, Därför mitt inlägg om att bygghandlarna kan orda det men kanske inte dom billiga kedjorna som Cheapy, Bauhaus m.fl dom har ju sitt standardsortiment.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.