Någon som har tips på ett brandlarm som man kan koppla till sin wifi och ställa in så skickar epost till en om larmet skulle gå, tex när man inte är hemma.Jag hittade något amerikanskt men det gick inte beställa för närvarande då de hittat ett fel.
Jag vill inte ha något som man måste prenumerera på en tjänst utan helt enkelt köpa hårdvaran
 
De flesta tjuvlarm brukar ha brandlarm som option. Och där finns väl flera som kan ringa valda nummer, skicka sms osv.
 
vårt larm är väldigt avancerat men tyvärr det har inte option för brandlarm
 
Tycker inte det är ok med sms eller mail. Det kan ta flera timmar/dagar att leverera dessa om man har otur. Det enda seriösa är att bli uppringd.
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
D09
Koppla en Dlink ip kamera till nätverket

Går brandlarmet kommer den att larma via ljud ( mail samt appen ) sen kan man själv lyssna/ se
 
MathiasS skrev:
Tycker inte det är ok med sms eller mail. Det kan ta flera timmar/dagar att leverera dessa om man har otur. Det enda seriösa är att bli uppringd.
Håller med. Och även om leveransen funkar snabbt kan det ta flera timmar/dagar innan man ids kolla mailen eller SMSen...
 
De tkan ju enkelt fås att plinga i telefonen, men leveransen till telefonen är ett problem.
 
MathiasS skrev:
De tkan ju enkelt fås att plinga i telefonen, men leveransen till telefonen är ett problem.
Visst kan man få telefonen att plinga, eller leva än värre rövare. Jag hoppas dock att de flesta fortfarande är så gammaldags att man inte vill ha telefonen plingande exempelvis mitt i natten för att kunna hoppa upp och kolla varje gång man får ett mail. :confused:
 
Begreppet "brandpost" får en ny innebörd...
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
D09
Alfredo skrev:
Visst kan man få telefonen att plinga, eller leva än värre rövare. Jag hoppas dock att de flesta fortfarande är så gammaldags att man inte vill ha telefonen plingande exempelvis mitt i natten för att kunna hoppa upp och kolla varje gång man får ett mail. :confused:
Mitt ip larm kan jag ställa in tidsintervaller som den får larma :)

Jag upplever att larmet kommer direkt till mobilen :)
 
Fibaro Home center 2 och Fibaros Rökdetektor.

Inte en klockren lösning, men fungerar troligtvis. Prislapp 5.500 kr.
 
Mejl når oftast mottagarkontot direkt efter att det har skickats men det händer att det kan dröja flera timmar.

SMS når nästan alltid mottagaren direkt efter att det har skickats men det händer, främst när det är många som messar, att det kan komma fram flera timmar senare.

På jobbet diskuterades om våra brandlarm skulle kopplas till mobilnätet för att skicka informationslarm till bl.a. räddningstjänsten så att dom skulle veta vilken byggnad mm larmet gick ifrån, när dom är utanför täckningsområdet för vårt egna komradionät. Men det lades ned med anledning att SMSen inte kunde garanteras leverans inom skrällig tid. Vi har idag ca 25 larmsändare som skickar textmeddelanden via komradionät på anläggningen och fler kommer, huvudlarmsändarna går över övervakade ledningar till bemannade operatörsplatser.
 
D09 skrev:
Mitt ip larm kan jag ställa in tidsintervaller som den får larma :)
Fast är det här en speciellt användbar finess i detta fallet? Ska man "säga åt" larmet att larma om huset brinner men inte nattetid för då vill jag sova ostörd? :eek:
 
D09
Alfredo skrev:
Fast är det här en speciellt användbar finess i detta fallet? Ska man "säga åt" larmet att larma om huset brinner men inte nattetid för då vill jag sova ostörd? :eek:
Men då hör man ju brandvarnaren :)
 
D09 skrev:
Men då hör man ju brandvarnaren :)
Om man är hemma ja. Jag tänkte på när man var borta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.