Hej

Nån som sett brandlarm (rök och värme) utan lysdiod som lyser eller blinkar? De får gärna vara uppkopplade, åtminstone bör de snacka sinsemellan men jag klarar alltså inte av en diod i sovrumstaket

De får gärna vara lite snygga också :)
 
En liten bit tejp över dioden?
 
useless useless skrev:
En liten bit tejp över dioden?
mmm det är ju såklart en lösning. Men jag vill hellre ha en snygg detektor utan vare sig diod eller tejp.
 
Ok, men det är alltså brandvarnare du vill ha. Det är skillnad på det och brandlarm. Tyvärr har alla jag någonsin köpt en diod som blinkar. Men man tycker att det borde finns. Schneider Electrics hade någon liten som jag såg på Bauhaus. Kanske att den saknade diod.

Edit: borde nog inte alls finnas. Det finns säkert någon produktstandard som reglerar det.
 
Denna kan jag inte minnas någonsin blinkar i normal drift. Batteri/status-check sker med en serie av färger på lysdioden och en diskret signal att allt är OK. Inga höga tjut vid test uppkopplad och fungerat bra, tror jag, aldrig behövt detektera.

https://www.fibaro.com/en/products/smoke-sensor/
 
J Johan456 skrev:
Ok, men det är alltså brandvarnare du vill ha. Det är skillnad på det och brandlarm. Tyvärr har alla jag någonsin köpt en diod som blinkar. Men man tycker att det borde finns. Schneider Electrics hade någon liten som jag såg på Bauhaus. Kanske att den saknade diod.

Edit: borde nog inte alls finnas. Det finns säkert någon produktstandard som reglerar det.
Ja det stämmer kanske, brandvarnare brukar det kallas. Även om jag ju vill att den larmar vid brand ;)
 
J JFrisk skrev:
Denna kan jag inte minnas någonsin blinkar i normal drift. Batteri/status-check sker med en serie av färger på lysdioden och en diskret signal att allt är OK. Inga höga tjut vid test uppkopplad och fungerat bra, tror jag, aldrig behövt detektera.

[länk]
Tack för tipset! De säljs hos kjell & Co ser jag. Och ser att de har ett relativt stort sortiment så jag får gå dit och kolla! Man får nog koppla in ett batteri och testa helt enkelt!

Annars finns ju trevliga Malmö-baserade https://www.minut.com/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.