Min son kom just hem från skolan. När han skulle gå hem såg han och kompisarna en rökpelare och de bestämde sig för att cykla dit. Han kom dit före brandkåren, på bilden ser ni när brandkåren är där. En granne var ute och berättade att hantverkare hade lagt en gummimatta i källaren som hade fattat eld. Familjen är inte hemma.

 
Ser ingen bild
 
Ser inge vidare ut, det verkar ha varit rejält med tjock svart rök där...
 
Thomas Lundquist
Hoppas dom har anlitat en firma som har rätt försäkring.
 
Förstår ärligt talat inte meningen eller syftet med denna tråd.
 
joflopp skrev:
Förstår ärligt talat inte meningen eller syftet med denna tråd.
Har branden orsakats av hantverkare finns det intresse av att veta hur.
 
Möjligt. Men nu är det fjärdehandsuppgifter som figurerar och ytterst knapphändigt information. Personligen kan jag inte låta bli att känna viss avsky mot att en minderårig person har passerat en olycksplats, tagit fram sin mobil och fotograferat för att sedan få bilden publicerad med en totalt intetsägande text.

Inte en tanke på att den som bor i fastigheten förmodligen inte har någon som helst jäkla lust att få sin olycka till allmän beskådan på ett forum. Har Byggahus blivit degraderad till en simpel kvällstidningsblaska av sämre sort?
 
joflopp skrev:
Möjligt. Men nu är det fjärdehandsuppgifter som figurerar och ytterst knapphändigt information. Personligen kan jag inte låta bli att känna viss avsky mot att en minderårig person har passerat en olycksplats, tagit fram sin mobil och fotograferat för att sedan få bilden publicerad med en totalt intetsägande text.

Inte en tanke på att den som bor i fastigheten förmodligen inte har någon som helst jäkla lust att få sin olycka till allmän beskådan på ett forum. Har Byggahus blivit degraderad till en simpel kvällstidningsblaska av sämre sort?
Välkommen till Internet

Skickat från min mobil
 
joflopp skrev:
Möjligt. Men nu är det fjärdehandsuppgifter som figurerar och ytterst knapphändigt information. Personligen kan jag inte låta bli att känna viss avsky mot att en minderårig person har passerat en olycksplats, tagit fram sin mobil och fotograferat för att sedan få bilden publicerad med en totalt intetsägande text.

Inte en tanke på att den som bor i fastigheten förmodligen inte har någon som helst jäkla lust att få sin olycka till allmän beskådan på ett forum. Har Byggahus blivit degraderad till en simpel kvällstidningsblaska av sämre sort?
Hade du känt dig bättre till mods om det varit en "riktig" journalist som tagit bilden och den hade synts i en "riktig" tidning? Så har det nämligen gått till i över hundra år nu vet du.
 
Nej, det hade jag inte. Att Aftonbladet, Expressen och andra lågvattenmärken till kvällstidningar väljer att gå över lik för att kränga lösnummer och annonser är skräp. Att en site som Byggahus väljer att göra detsamma, fast sämre är i mina ögon totalt förkastligt.
 
Sydsvenskan skriver löpande om när det brinner i hus häromkring. Jag tyckte det var av intresse att det kan börja brinna när man lägger en gummimatta.
 
joflopp skrev:
Nej, det hade jag inte. Att Aftonbladet, Expressen och andra lågvattenmärken till kvällstidningar väljer att gå över lik för att kränga lösnummer och annonser är skräp. Att en site som Byggahus väljer att göra detsamma, fast sämre är i mina ögon totalt förkastligt.
En brand i ett hus, som i sin tur befinner sig mitt inne i ett samhälle mellan andra hus, är givetvis inte bara din ensak. det påverkar som mycket annat andra än bara dig själv, och är alltså av allmänt intresse. Lev med det.
 
Finns det nånting inuti huset som går att rädda?
 
Förmodligen blev det begränsade skador, brandkåren kom snabbt. Vad gör man när man lägger en gummimatta som kan fatta eld?
 
Marlene Eskilsson skrev:
Förmodligen blev det begränsade skador, brandkåren kom snabbt. Vad gör man när man lägger en gummimatta som kan fatta eld?
Gummimatta?

Jag trodde det rörde sig om en plastmatta med svetsade skarvar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.