Jag har lagt en del ekparkett 15 mm (click). Nu har jag en del både kortare och längre bitar över. Har ni idéer på hur man kan göra något finurligt med dom? :rolleyes:

Golvlister?
Parkettgolv på vägg på ngt vis?
Fönsterbrädor?
 
Jag har använt lite småbitar till att göra hyllor av. Två parkettbitar i bredd på lämpliga konsoller blev perfekta hyllor till mina servrar i teknikrummet.
 
Har sett på något tv program där de la parkett som stänkskydd i köket. Inte vidare snyggt enligt mig men kanskå är detta det "nya".
 
Vi använde några sådana rester till att bygga en ny låda till dörrklockan, istället för den gamla vita, fula från 70-talet. Blev mycket snyggt.
 
Mata kaminen med dom, Ek brinner bra.
 
Jag har tänkt göra ett matbord, där jag lägger två rader stående parkett med en mittremsa av någon sten så att man kan ställa varmt på. Men då behöver man ju ganska mycket.
 
Behåll dem. Jag har mina bitar till allt. Bilramp till barnen, ramp över trösklar när man ska flytta kylskåp etc. Socklar under mina bokhyllor istället för vit melanin. Skärunderlag när man ska precisionspilla nåt med skalpell.

äsch, jag tycker att det är ett bra spill.
 
Ingen som har nåt bra tips på spill från klickgolv såhär 12 år senare? :)
 
B BigTupp skrev:
Ingen som har nåt bra tips på spill från klickgolv såhär 12 år senare? :)
Vårt hus värms av ett ettrörssystem där värmerören ligger på golvet utmed väggarna. Ursprungligen doldes de av fula och ömtåliga plåtlister. Dessa har jag kastat och istället satt upp "golvlister" av strimlade klickgolv med en liten hålkälslist ovanpå.
 
Jag gjorde en skrivbordsskiva av överbliven klickparkett. Limmade tarketts holländska mönster på Mdf, satte en teaklist runt om. Nöjd med resultatet.

I pandemitider behövdes det ju dubbla arbetsplatser så gjorde samma sak med överbliven kolmårdsmarmor från badrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.