Jag har svårt att tänka mig att det skulle påverka en äldre gräsklipparmotor. Möjligen om den har stått med bensin i tanken över vintern och inte går som den ska
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Tänker på beläggningar som byggs upp innuti
 
Du kan ju alltid prova. Men jag skulle inte förvänta mig några underverk. Jag är lite skeptisk mot detta att det skulle byggas upp beläggningar av bensinen i en sådan grad att det spelar roll i en gräsklippare. Jag kan lättare tro att det kan göra skillnad i en inprutningsmotor. Går motorn sämre än den gjort tidigare?
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Nae tänkte mest att de ger lite mer kraft? Den är typ sen 2006
 
R Rolle85 skrev:
Nae tänkte mest att de ger lite mer kraft? Den är typ sen 2006
För 15 år sedan hällde jag i en liknande flaska i min golf gti, den gick egentligen som den skulle men jag tänkte att det skulle vara bra.
Bilen gick sämre och sämre tillslut var det svårt att få upp den i 50.
Under tiden felsökte jag och bytte ut all möjligt på bilen bla. tändkablar och bränslefilter.
Det visade sig vara ett minifilter som satt inuti en anslutning till insprutningen, det var helt igensatt av avlagringar som släppt när jag hällde i flaskan.
När jag väl tog bort filtret så gick den bättre än någonsin:)

Så min tanke är att du kan ju alltid prova att hälla i en flaska, men var beredd på att det både kan bli bättre eller sämre.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
S
helt bortkastade pengar på en gräsklipparmotor , gör förmodligen mer skada än nytta ,
använd akrylat-bensin så slipper du bränsleproblem iallafall
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Ok
 
Rickard.
Man märker att det (som sig bör) diskuteras mer målarfärg än soppa då detta fel dyker upp då och då. Akrylat är målarfärg och Alkylat heter bensinen.

Byt bränslefilter och rengör luftfilter och ev. Rengör förgasaren om det andra inte hjälpte om du har problem, annars behöver du inte göra nått.
 
Redigerat:
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
S
ursäkta slarvigt av mig att skriva akrylat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.