Var på ett jobbevenemang, där någon som är insatt i asfaltbranschen och därmed även oljebranschen siade om dieselpriset i februari. 50kr litern trodde han.
Dagen efter pratade min fru med en inköpare på jobbet som också trodde på 50kr i februari.
Båda källor borde ha bra koll på marknaden och är som jag ser det oberoende av varandra.
Så vad tror ni? Blir det nästa kris? Är nu förberedda?
Dagen efter pratade min fru med en inköpare på jobbet som också trodde på 50kr i februari.
Båda källor borde ha bra koll på marknaden och är som jag ser det oberoende av varandra.
Så vad tror ni? Blir det nästa kris? Är nu förberedda?
Saudi arabien och Ryssland.
Själv har jag också svårt att tro det.
Jag tror att nu med världsläget vi har iaf, kan i princip allt hända, men går dieselpriset till 50kr har vi så många andra problem,att dieselpriset är det lilla.
Men det skulle ju inte göra saken bättre
Själv har jag också svårt att tro det.
Jag tror att nu med världsläget vi har iaf, kan i princip allt hända, men går dieselpriset till 50kr har vi så många andra problem,att dieselpriset är det lilla.
Men det skulle ju inte göra saken bättre
Det var skatteförändringen jag syftade på. Vad priset blir är ju en helt annan sak. Det kan ju ändras så mycket på ett par dagar ändå.
Sanningen är att skatten går upp 2024 men inte lika mkt som planerat. Det glömde korv-Ebba att nämna när hon så fint la fram sänkningen:
"De sammanlagda punktskatterna på omärkt diesel (miljöklass 1) för 2024 sänks med 341 kronor per kubikmeter jämfört med den nivå som skulle ha gällt med nuvarande omräkningsregler. I praktiken innebär detta en höjning med 120 kronor jämfört med 2023 års nivå, vilket lämnar en tillräcklig marginal för att inte riskera att underskrida energiskattedirektivets minimiskattenivå."
"De sammanlagda punktskatterna på omärkt diesel (miljöklass 1) för 2024 sänks med 341 kronor per kubikmeter jämfört med den nivå som skulle ha gällt med nuvarande omräkningsregler. I praktiken innebär detta en höjning med 120 kronor jämfört med 2023 års nivå, vilket lämnar en tillräcklig marginal för att inte riskera att underskrida energiskattedirektivets minimiskattenivå."
Nu tänker du fel, hade mp fått bestämma hade vi slutat med diesel för länge sedan och lugnt kunnat skratta åt höga dieselpriser utomlands 😇Tokslut skrev: