Har läst i trådarna att någon inte rekommenderar brännhultsklippen. Den har ju lägre effekt på motorn än vad man kan få med t.ex PW-klippen. Men enligt sparrs import får man den för 25000 INKL moms och transportband. 14000 mindre än PW...
Några fler åsikter? Är den för klen eller är den för långsam? Tacksam för svar.
// Viktor
 
Den som idag heter Brännhultsklippen har jag och är nöjd med den.:D
Den kom i delar som inte var särskilt svårt att montera.
Kulhandsken som var medskickad är inte av särskilt hög kvalitet men den kostar heller inte mycket att byta om man nu vill dra den efter vägen. Däcken som var slanglösa var av kinakvalitet och började pysa efter något år så dom har fått innerslang numera.:|

Jag rekommenderar definitivt att ha transportband så man får iväg den klippta veden annars blir det många avbrott för att flytta undan veden eller maskinen.
Det går att med hjälp av vänster hand och armbåge köra ner kniven samtidigt som man har en hand till att hålla stocken med när det behövs:blushing:

Jag upplever den inte som långsam men ibland (större diametrar på veden) skulle man önska att kniven skulle gå tillbaka till utgångsläget automatiskt samtidigt som det är bra att den inte gör det när man kör mindre vedbitar.
 
Redigerat:
Tack för rådet! Har beställt en nu. =)
 
OBD skrev:
Har läst i trådarna att någon inte rekommenderar brännhultsklippen. Den har ju lägre effekt på motorn än vad man kan få med t.ex PW-klippen. Men enligt sparrs import får man den för 25000 INKL moms och transportband. 14000 mindre än PW...
Några fler åsikter? Är den för klen eller är den för långsam? Tacksam för svar.
// Viktor
brännhultsklippen är ju på 5,5 kw = 7.5 hk. samma som pw-klippen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.