Hej!
Jag ska hyra ut en villa och undrar om någon har tips på bra uthyrningssajter. Många, bl.a. Blocket Bostad, har har numera lösningar där de tar ut provision månadsvis vilket jag inte alls är intresserad av. Bör nämnas att jag har lagt ut en annons på Byggahus.se

Mvh Ola
 
Du kan annonsera på Blocket, men du behöver inte använda deras uthyrningstjänster vad gäller kontrakt, hyresgarantier etc. Dessa tjänster är helt värdelösa, har flera kompisar som använt dessa för lägenheter, Kunskapsnivån när de haft frågor till Blocket har varit på "hej yxskaft" nivå..

Vill du inte annonsera på Blocket finns det mängder med grupper på FB, jag har aldrig fått några bra svar på dessa heller. Mina bästa hyresgäster fick jag konstigt nog från en lapp uppsatt på den lokala Icahandlarens vägg =)
 
Tack för ditt svar, det har varit till stor nytta. När man lägger in en uthyresannons på Blocket så får man intrycket av att man måste nyttja deras servicetjänster. Jag har nu chattat med Blocket och de svarade att man bara tar ner annonsen när man hittat en hyresgäst. Som vanligt försöker alla tjäna pengar på tveksamma tilläggstjänster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.