Bygger smålandsvillan, men har valt bort tvättmaskin och tumlaren. Vill ha tvättmaskin med snabbprogram, finns väl såna där det tar 40-50 minuter?
 
Vi har köpt Bauknecht.. Tyskt märke som ägs av Whirlpool.
Jättenöjda. 30min snabbprogram, och framför allt att vi valde den, 5 års garanti!
 
Miele är alltid Miele...
 
Vi köpte en cylinda för ca 3 år sen. 30 min snabbprogram plus en massa andra bra grejer som timer för start extra sjölj mm. Vi är nöjda med den
 
Har haft en Indesit i snart 3 år nu.. Grymt bra maskin för inga pengar alls... 1400varvs

Beror ju på hur ofta och vad man tvättar
 
Vi tvättar alltid 2-3 mask om dagen och kör med siemens. Men sen blir det Miele.
Anders
 
Vi har en Hoover.Snabbprogramm,fördröjd start,tar 6 kg,1600 varvs centrifugering.
Snabbprogrammen tar inte bort fläckar bra tycker jag.
Vanliga programmet tar lite mer än två timmar på sig,drygt.
Så vi brukar använda fördröjda starten och tvättar så att den är klar när vi går upp på morgonen
 
Kommer bygga en SMV och kommer köpa en Bosch. Finns några nya med 15 min program. Idag har vi en 2 år gammal Bosch med 30 min 30 graders program och är kanonnöjda. Därför blir det en Bosch igen.
 
Har Mieles produkter för alla vitvaror, tyvärr....
Inom 3 år så hade tvättmaskinen havererat, Espressomaskinen krånglat
och induktionshällen krånglat.
Till saken hör att jag tyvärr köpte alla vitvaror ett halvår innan vi flyttade in då
jag fick ett bra pris. Då tvättmaskinen havererade så var den endast använd
i 17 månader men ändå utanför garanti. Det kan jag ta, men sedan så följde
espressomaskinen med brott i kabelstam till fronten och hällen med ett fel som
enligt reparatören som skulle fixa tvättmaskinen var väl känt hos dem.
Så Miele håller god Kinakvalitet på sina produkter.
Bättre att köpa att billigare märke och byta ut lite oftare istället.
 
Har splittny LG tvättmaskin och LG torktumlare. Tvättmaskinen har snabbprogram, 30 min, 1400 centrifug och det bästa av allt - 7 KG. Vi är nöjda hittills iaf.
 
Cylinda är bra och inte så dyra som Miele. Man slipper den äckliga gummibälgen och konstruktionen för avfjädring av trumma och motor är mycket bättre än på andra maskiner.
 
Vad kostar då dessa maskiner? Vill helst inte köpa en för dyr
 
En bra Bosch kostar kring 4990-5990 beroende på erbjudanden osv.
 
Vi har köpt en Samsung med silver nano.
7.5kg, rent ,fräscht och 5-års maskin garanti.
 
Vi kör med whirlpool - funkar helt ok. I efterhand såhär hade jag kanske valt en tvättmask. med inbyggd torktumlare dock...

Samsungs nano-silver vill inte jag uppmuntra till då effekterna i miljön av utsläppen är alltför outredda f.n. ...

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.