Hur gör ni för att spara på strömmen, förutom att bara snåla. Vilka hushållsmaskiner har ni bytt. Har ni ändrat något i era uppvärmningssystem. Eller kanske har ni ändrat på några rutiner.
Själv investerade jag i en pryl, som man sätter i vägguttaget. Den ska sänka förbrukningen med 30-50%, genom att ta bort topparna på spänningsfältet, som skickas ut. Eftersom att de säger att det sker med hjälp av Tesla-principen, tar jag för givet att det är sant.
 
  • Väggmonterad handdesinfektionsmedelsdispenser, röd list, mönstrad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
skogaliten och 8 till
  • Laddar…
Storsockret
Du har redan listat det bästa tipset, tråden kan stängas. Såg den på Facebook och köpte direkt fyra stycken, tänkte att jag kunde få tillbaka lite pengar från elbolaget eller åtminstone nolla räkningen :)
 
  • Haha
  • Gilla
39x och 5 till
  • Laddar…
Du behöver skaffa skurklossar och börja knäskura, dammsugare ihop med den där prylen kan göra att uttaget blir fullt.
 
  • Haha
  • Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du behöver skaffa skurklossar och börja knäskura, dammsugare ihop med den där prylen kan göra att uttaget blir fullt.
Extremt bra spartips, dammsugaren drar väl en 1500 W eller så, och det blir några slantar utslaget på ett år. Mycket bättre att knäskura!
 
A AG A skrev:
Hur gör ni för att spara på strömmen, förutom att bara snåla. Vilka hushållsmaskiner har ni bytt. Har ni ändrat något i era uppvärmningssystem. Eller kanske har ni ändrat på några rutiner.
Själv investerade jag i en pryl, som man sätter i vägguttaget. Den ska sänka förbrukningen med 30-50%, genom att ta bort topparna på spänningsfältet, som skickas ut. Eftersom att de säger att det sker med hjälp av Tesla-principen, tar jag för givet att det är sant.
Du skojar på oss nu va?
 
  • Gilla
  • Ledsen
39x och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Extremt bra spartips, dammsugaren drar väl en 1500 W eller så, och det blir några slantar utslaget på ett år. Mycket bättre att knäskura!
Har inte kommit på att dammsugning skulle vara speciellt energikrävande, det var nog SVT som spred den nyheten/ spartipset.

Men visst skulle sopning och knäskurning med kallvatten kunna spara el, dock lär det gå åt mer energi än om man dammsuger.
 
F fribygg skrev:
Men visst skulle sopning och knäskurning med kallvatten kunna spara el, dock lär det gå åt mer energi än om man dammsuger.
Men den energi som krävs för att skura kan tillföras den mänskliga kroppen på ett kostnadseffektivt sätt, om en väljer billiga och kaloririka livsmedel!
 
Man låter sinna barn skura golvet istället att dammsuga! ej mitt barn på bilden.
Litet barn i röd moppdräkt kryper på trägolv, leende, intill en gammal spisel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
39x och 5 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men den energi som krävs för att skura kan tillföras den mänskliga kroppen på ett kostnadseffektivt sätt, om en väljer billiga och kaloririka livsmedel.
Delicatoboll?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jag hittade en app som sparar ström, då kan man använda vägguttaget till annat.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
B buffyin skrev:
Man låter sinna barn skura golvet istället att dammsuga! ej mitt barn på bilden.
[bild]
Torrmoppning är väl också elsnålt?
 
  • Haha
buffyin
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Torrmoppning är väl också elsnålt?
Du måste dusha barnen någon gång ;) blött lägg dem när de ska moppa får du 2 i 1!
 
B buffyin skrev:
Du måste dusha barnen någon gång ;) blött lägg dem när de ska moppa får du 2 i 1!
Att inte duscha andras ungar borde också kunna spara lite energi.
 
  • Haha
buffyin
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du skojar på oss nu va?
Nejnejnej. De sa ju i reklamen att den funkar, så då måste det ju vara sant. Att det sen är Teslaprincipen gör ju att man blir ännu mer säker. Du vet väl vilket geni Tesla var?
 
A AG A skrev:
Nejnejnej. De sa ju i reklamen att den funkar, så då måste det ju vara sant. Att det sen är Teslaprincipen gör ju att man blir ännu mer säker. Du vet väl vilket geni Tesla var?
Det var lite kul i första inlägget iaf…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.