Hej
xl bygg annonserar om två skruvdragare som jag nu undrar om de är bra och om det är bra pris?
blå bosch gsr 14.4 -2Li 2st 1,5Ah batterier 1495kr (ord pris ?)
Hitachi Ds 18DSAL 2st 3Ah batterier 1995kr (ord 3995kr)

Har ingen skruvdragare förutom min sladd slagborrmaskin...ska bygga altan inom närmsta tiden annars är det inga stora projekt. Är det bra pris på maskinerna? Någon som har erfarenhet av dom?
500kr skillnad, lutar lite åt hitachin även om det är just 500kr över tänkt budget. Har inte hunnit börja kolla runt på alternativ men om ni tycker det är bra pris känns det rätt bekvämt att köpa en imorgon när deras kampanj börjar.
 
Hitachi´s DSAL modell har ju fått beröm här i forumet....så även om XL-bygg körde ut den för 1699 innan jul (tror jag det va) så är 1995 ett bra pris med 2st 3Ah batterier...

Ska du "bara" skruva altantrall kanske Bosch med sin lättare vikt är ett bättre o smidigare val....
Och som vanligt så måste du hålla i dom, balansera dom i handen o känna vilken modell som "fit´s like a glove".....;)
 
Hitachin har jag kört nu ett halvår, helnöjd. Lätt och smidig och urstark om man behöver. Kostar den 1995 tycker jag du ska slå till direkt. Men Boschen är säkert bra den med, dock ingen erfarenhet av just den modellen.
 
Som allround maskin är Hitachin bäst tycker jag då den är stark och stryktålig. Bra pris med dom batterierna också.

Boschen är smidig och lätt men inte så stark.
 
Skruvade ihop min altan med en Bosch GSR, har inget att klaga på.
Min lokale rörmokare visade sig ha samma GSR i sin låda.
 
Vill du ha en tålig och stark allroundmaskin så slå till på Hitachin.
 
Bosch 14 voltaren är riktigt bra.
Men känns lite som en mellan maskin man inte behöver. Köpte min till bra pris och det är en fantastisk maskin. Men jag använder heldre 10,8 voltaren för det är en smidigare maskin och skiljer inte mycket i vridmoment på dom. För kraft skulle jag vilja ha en 18 voltade istället.

Även fast jag gillar boschen och är en "blå bosch fanboy" så säger jag köp Hitachin!
Och köp en smidig 10 voltare som komplement.
 
LoJo skrev:
Bosch 14 voltaren är riktigt bra.
Men känns lite som en mellan maskin man inte behöver. Köpte min till bra pris och det är en fantastisk maskin. Men jag använder heldre 10,8 voltaren för det är en smidigare maskin och skiljer inte mycket i vridmoment på dom. För kraft skulle jag vilja ha en 18 voltade istället.

Även fast jag gillar boschen och är en "blå bosch fanboy" så säger jag köp Hitachin!
Och köp en smidig 10 voltare som komplement.
Jag håller med.
18v har dessutom mycket mer "nakna" maskiner att kompletterna med.
 
hantverkare1 skrev:
18v har dessutom mycket mer "nakna" maskiner att kompletterna med.
Ska man tänka så är Makita ett bättre val....där är utbudet av nakna maskiner större.....
 
Remne skrev:
Ska man tänka så är Makita ett bättre val....där är utbudet av nakna maskiner större.....
Det är sant, men det var inte rea på Maikta
 
hantverkare1 skrev:
Det är sant, men det var inte rea på Maikta
(y)
.... petitesser..... ;)

Till TS...köp Hitachin...du kommer bli nöjd, det är ett riktigt bra pris för en bra allroundmaskin med ett skönt grepp/handtag.... sen får du ju ficklampa "på kööööpet"......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.