Hej forumvänner,

Simpel fråga då jag är tveksam själv. Vad anser ni om plåtarbetet på följande bilder?
 
  • Närbild av hörnet på ett hus med träpanel och tätning vid ränna och fönsterbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stående bild av stående stuprör och avlopp på ett hus med grå panel och en ytterlampa, omgivet av grus och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detaljbild av hängrännans anslutning till stuprör vid en husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad yttervägg med träpanel och ventilkåpa nära ett fönster, detaljbild på husets fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte det snyggaste man sett. Om den första bilden visar en fotplåt så är ju inte skruven i botten så lyckade rinner en del vatten där. På tredje bilden kommer ju vattnet in bakom uppviket på krönplåten. På sista bilden syns infästning på överblecket, inte heller så bra. Är nog inte en plåtslagare som gjort detta
 
Tack. Är min rädsla att det är så, flera andra ställen där jag misstänker man haft noll koll.

Någon plåtslagare på forumet som vill komma förbi på en titt och sen eventuellt omarbete :) Huset ligger strax norr om Sthlm, första kommunen. PM vid intresse att hjälpa.



G Golf2r skrev:
Inte det snyggaste man sett. Om den första bilden visar en fotplåt så är ju inte skruven i botten så lyckade rinner en del vatten där. På tredje bilden kommer ju vattnet in bakom uppviket på krönplåten. På sista bilden syns infästning på överblecket, inte heller så bra. Är nog inte en plåtslagare som gjort detta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.