Fick dränerat om hus med källare för ca 10 år sedan! Då sattes en dräneringsbrunn med pump. Pumpen har utanpåhängande flottör på en arm som nu börjat hänga sig med resultat att dräneringen blir full! Har haft uppe pumpen och rengjort men efter någon dag så står den still igen!
Tänker byta pump men undrar om någon kan rekommendera en säker pump som inte har utanpåhängande flottör?

Mvh
Lars
 
J
Jag kör själv med denna med integrerad flottör: https://www.proffsmagasinet.se/hem-...-pumpar/al-ko-twin-14000-premium-pump-1180078

Tuffat på i ca 3 år nu. Har ett separat nivålarm som varnar om pumpen inte skulle göra sitt jobb, men det har inte hänt ännu. Vet att många andra kör på lite dyrare pumpar som t.ex Flygt. Tänker att alla pumpar kommer lägga av förr eller senare så jag valde en lite billigare pump och kompletterade med en extern flottör/nivålarm.
 
  • Gilla
larsakeni
  • Laddar…
  • Gilla
larsakeni och 1 till
  • Laddar…
J
Gangstersmed Gangstersmed skrev:
Kör en från Biltema som är lite billigare än ovan: [länk]

Provade både med lös flottör och någon variant med en liten elektriskt ledande plåtbit på. Båda hopplösa. Med inbyggd flottör har det varit felfritt i flera år nu.
Jag har faktiskt även den pumpen från biltema i en annan brunn. Funkar också utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.