skall snart byta kök, funderar lite på vad man skall välja, var får man mest för pengarna?
Jobbar som snickare och har monterat en del kök, men jag ser aldrig några prislappar.

Är det någon som har tipps på någon kökstillverkare som är vettig att sattsa på?
 
Epoq på elgiganten. Dom brukar ha 20% ibland som du kan försöka tajma in.
 
  • Gilla
worker
  • Laddar…
3ple skrev:
Epoq på elgiganten. Dom brukar ha 20% ibland som du kan försöka tajma in.
ok, har du någon uppfattning om priset? om amn jämför med ikea tex?
 
Dom konkurerar ju främst med Ikea så priserna är väl ungefär lika.
Vi passade på när det var 20% så i vårt fall blev det billigare.
Kvaliteten i stommar och lådor bla känns också betydligt bättre.
 
  • Gilla
worker
  • Laddar…
3ple skrev:
Dom konkurerar ju främst med Ikea så priserna är väl ungefär lika.
Vi passade på när det var 20% så i vårt fall blev det billigare.
Kvaliteten i stommar och lådor bla känns också betydligt bättre.
Tack för tippset, Jag har faktiskt monterat ett epoq kök för några år sedan,
 
IKEA är helt OK i förhållande till priset. Har ett IKEA-kök i sommarstugan. Däremot ett kök som skall användas dagligen måste nog få kosta lite mer. Har själv monterat KVIK, HTH och en del andra och tycker nog att KVIK tillhör de bättre.
 
evertb skrev:
IKEA är helt OK i förhållande till priset. Har ett IKEA-kök i sommarstugan. Däremot ett kök som skall användas dagligen måste nog få kosta lite mer. Har själv monterat KVIK, HTH och en del andra och tycker nog att KVIK tillhör de bättre.
vet du hur kvik ligger till i pris?
 
Jobbar själv också som framförallt köksmontör och har plockat godbitar hos olika leverantörer som typ Smedstorp Kök och HTH-kök och kombinerat ihop ett "eget" kök...

Har du inte lite kontakter om du monterar kök till vardags ?
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Jobbar själv också som framförallt köksmontör och har plockat godbitar hos olika leverantörer som typ Smedstorp Kök och HTH-kök och kombinerat ihop ett "eget" kök...