Jag är på jakt efter en bra mäklare i Göteborg som inte kostar skjortan. Någon som sålt lägenhet eller hus i Göteborg som kan tipsa mig?

Någon har som vet vad mäklar arvode brukar ligga på? Jag är så osäker på om man ska använda mäklare eller inte och är rädd att bli lurad på för mkt pengar.
 
O
Finns det bra mäklare?
hemverket huserar dom i Göteborg? Då gör du mycket av jobbet själv
 
Vad vill du att de ska göra för att du ska tycka de är bra? Är det hus eller lägenhet som ska säljas, olika mäklare är bra på olika saker.
Vi sålde vår lägenhet samma månad som grannen och fick ett mycket bättre (30%) pris, om det berodde på en bra mäklare eller att vi hade bättre smak än grannen är svårt att avgöra men servicen var mycket bra.
Vi använde Erik Olsson.
Huset vi köpte såldes via Eklöfs fastighetsbyrå, en liten och mycket billig firma som är anledningen till att vi hade råd med en stor villa i samma område som vi letade radhus i. De var allt annat än proffisionella. Kolla på rejta.se så kan ni se lite mer av vad jag anser om dem, Omdömmet med femma i betyg tror jag är skrivet av dem själva då det kom in två snarlika omdömmen efter jag gett mitt, Jag kontaktade Rejta om detta och de tog bort det ena...
 
jag har läst om erik olsson och många tycker dom är jättebra men sen står det mkt i media om att dom lurar och så.. Känner mig osäker på dom.

Jag vill ha en mäklare som visar stort intresse och som gör bra marknadsföring för min lägenhet. Det är ingen central lägenhet jag ska sälja men en riktigt bra bostadsrättsförening.. men jag har inga möbler så kan behöva hjälp med homestaging. svårt att hitta en bra mäklare i det här virrvarret.. speciallt när man bor 150 mil bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.