Hej! Knappast ett avancerat byggprojekt på gång, men jag har köpt två skivor i limfogad ek från Moelven, köpta dom på K-rauta. Har sedan tidigare haft en god bild av Moelven och deras produkter. Tyvärr är skivorna är under alla kritik. Håliga och ojämna, vid knaggar har det släppt och blir hål, ekstavarna har på sina håll inte legat jämnt under tillverkningen så ytan är inte jämn, märken på hörn och kanter.

Detta var första hyllprojektet och jag övervägar ett byta ut dom. Men mitt stora problem är att jag planerar att köpa ett konsolsystem för en hel bokhylla och planerar hyllplanen i ek. Hyllplanen ska vara 32cm djupa så någon form av limfog känns nödvändig, jag hittar ingen massiv ek i dom dimensionerna. Trots idogt letande på internet hittar jag ingen återförsäljare som känns mer seriös.

Någon som har rekommendationer på var jag kan hitta ek i tjocklek ca 2cm, 32cm bred och längder på mellan 160 till 220cm ?

Jag har hittat Norrgavels hyllplan och överväger det som sista utväg, men då börjar det svida väl i plånboken.
Att limfoga själv är tyvärr inte häller ett alternativ i dagläget.
 
Du kan ju köpa 27 mm tjock bänkskiva och såga upp hyllplan av.
 
BirgitS
Bauhaus har 18 mm tjock ek (limfog), 30 eller 40 cm djup och längder upp till 250 cm. Vet inte hur deras ek-skiva är men vi har motsv. i björk till hyllor och det var ett fåtal fula kvistmärken etc. men då gick det bra att placera just de hyllorna med skadan neråt längst ner eller med skadan uppåt som översta hylla. Däremot är de helt jämna.
https://www.bauhaus.se/hyllplan-limfog-18mm-ek
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.