Vilken inredningstidning tycker ni är bäst?

Jag har mest läst Allt i Hemmet. Tycker de har många bra Gör-det-själv-tips och intressanta reportage. Men efter att ha prenumererat i några år tycker jag att samma saker kommer tillbaka och börjar därför lessna lite...

Har ni något tips på nån annan?
 
Jag skulle just tipsa om Alt i hemmet när jag såg att du ledsnat lite på den. ;)

Det är annars den tidning jag gillar bäst. Många av de andra har många ointressanta artiklar och väldigt väldigt dyra tips t.e x sida upp och sida ner med köptips som inte en människa har råd med. Jag menar vem köper en designad trädgårdsbänk för 12 000 kronor? De torde vara ganska få.


En tidning som är mysig att läsa, om man gillar stilen vill säga, är annars engelska Country Living som finns i de flesta välsorterade tidningsaffärer (tobaksaffärer också).
 
Plaza interiör är faktiskt billig!
 
Jag föredrar och prenumerera själv på Plaza,Hus & Hem, Allt i hemmet och Hem ljuva hem. Har haft Sköna hem också ,men den har för mkt reklam för min smak. :-/Resident har jag också haft,men den är i bland kul,men oftas har den inte riktigt min "verklighet"
 
Jag köper Elle Interiör, Hus&hem, Allt i hemmet, och ibland Sköna hem (som blev klart sämre efter chefredaktörsbytet för några år sedan).
 
Jag har prenumererade på 'Sköna Hem' under många år, men efter Linda Grahn's försvinnande (hon gick över till 'AiH' om jag inte missminner mig) så blev den så väldigt 'elegant' och närmast verklighetsfrånvänd.

Då bytte jag till 'AiH' som jag haft i 3-4 år nu och varit jättenöjd med, men nu är väl denna 'LindaG' (väldigt liten och snäv värld, den där tidningsvärlden verkar det som :p ;), kanske alla tidningar ägs av Bonnier) tillbaka på 'Sköna Hem' och 'AiH' är inte längre riktigt vad den varit, måste nu erkänna att den inte alls är samma ahaa-upplevelse längre :-/

Just nu skulle jag nog ranka 'Hus&Hem' som delad etta tillsammans med 'Plaza' som dessutom har fördelen av att vara lite billigare.

En trevlig tidning som jag iof. 'checkar' av i butik inför varje nummer är den nya 'Drömhem&Trädgård', ibland kanonbra och ibland mindre kul, inte så bra än att jag prenumererar på den 'osedd', men den är rätt kul pga. den där trädgårdsdelen ffa. på sommaren :)

MVH//Christina.
 
Jag gillar plaza interiör bäst. :)
 
Jag har tröttnat lite på de svenska tidningarna som jag tycker upprepar sig lite för ofta. Har fastnat för engelska Livingetc (den hittar man på Pressbyrån). Modern tidning med mycket reportage, tips, tillväga gångs sätt, heöt enkelt lite "nytänkande" jämnfört med de svenska tidningarna. Men om vi ska jämnföra svenska tidningar gillar jag Plaza.
 
Jag tackar så mycket för denna tråd! Sökt inspiration i sköna hem ett tag nu, och tycker inte jag fått någon inspiration als, och särskild inte mycket konkreta ideer och tips. Plockade med mig Plaza Interiör i går, och fick jättemycket inspiration! Dessutom billigt!

mvh hanneli
 
En tidning som är riktigt bra är danska Bolig...
 
...för att inte tala om Bo Bedre (smakprov: www.bobedre.dk) som absolut bidragit till inspiration inför det i veckan påbörjade husbygget :D

Marge II
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.