Jag är också nöjd med mitt IKEA kök även om inte leveransen gick lika smidigt som din! Det som gör mig speciellt nöjd är de 100 000 jag sparade på att inte köpa mitt pärlspontkök någon annanstans :D
 
trollet skrev:
Ja verkligen, massivt ekkök med dubbla rader överskåp och helt nya vitvaror för 50', det tycke inte jag var farligt. Hoppas bara monteringen går ok.
Jag tycker att IKEAS kök är mer genomtänkta och lättmonterade än de flesta andra köksleverantörer (om de inte ändrats sista året).
 
De skickade fel skåp (= rätt storlek 60 cm men låda skåp istället för två stora lådor) till oss så när vi stod där med snickaren som skulle installera det hela kunde vi inte ens börja. Dock går det ju att sätta in själva skåpstommen och sedan byta inkromet men eftersom vi då skulle bryta förpackningen så skulle vi inte få pengarna tillbaka på de levererade skåpen. Efter mycket tjat gick slutligen de med på att vi kunde montera de felaktiga skåpstommarna och sedan byta lådsatsen och få tillbaka mellanskillnaden. När sedan den nya lådorna kom var de också fel... Men vi sparade 100 000 och köket är KANON snyggt. Ett tips när leverensen kommer är att försöka läsa leveranslistan med lupp och verkligen gå in för att bringa klarhet i alla krångliga förkortningar 8)
 
co, vilken lucktyp är det ni har?

//Christina.
 
Den pärlspontslucka som är på väg ut ur sortimentet (minns inte vad den heter nu) gråvit med infällda luckor. Det var ett pyssel att montera det i och med att de där ramarna skulle monteras och de går utanpå själva skåpstommarna. Och de där 20 cm skåpen vi diskuterade i en annan tråd var för breda för våra överskåp (eftersom vi sågade till ett överblivet ramverk och försökte fästa utanpå dem) så min man sågade av dem i bakändan. Som sagt trassel och pyssel blev det men resultatet är verkligen läckert med de gråvita pärlspontsluckorna och till det en rödbrun träskiva av nå't hårdträ matrerial (köpt på Bauhaus för en spottstyver) och vår uppmurade spiskåpa över vedspisen samt vitoljat furugolv. Det är snyggt ;D om jag får säga det själv (och det får jag väl eftersom jag knappt gjort ett enda ett av jobben själv! ;D).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.