Jag vill ge tillbaka lite till denna suveräna site med min erfarenhet från vårt husbygge i Södertälje.

Vi byggde under våren och sommaren 08 ett Sävsjö trähus i Södertälje med generalentrenad genom T-P Eriksson bygg & snickeri i Saltsjö-Boo. Alla inblandade hantverkare/underentreprenörer var kunniga och gjorde ett bra jobb. Dock stressades tyvärr grunden lite så där fick man sedan göra om dräneringen efter augustiregnen. Hittills verkar detta denna åtgärd funka.

Jag kan rekommendera T-P Eriksson men dock bör man som kund alltid se till att vara påläst, stå på sig och hävda sin rätt. De tillhör den lite äldre skolan hantverkare och jag upplever jobbet som väl genomfört. Vi fick vad vi betalade för.

// Jocke
 
Roligt att höra att det blev bra!
 
Ja, jag tycker också att det är roligt att det gått bra för er Jocke!

Men kan i sammanhanget säga att rekommendationen främst kanske gäller de som väljer Säsjöträhus eller helhetslösning från annan prefab leverentör med hög kvalitet. Baserar detta på samtal med deras kontaktperson som gjorde ganska klart att de helst byggde Sävsjöträhus och "helhetspaket". Jag var förberedd på att han skulle ha rätt mkt åsikter om saker men kunde inte tänka mig att få höra att de (T-P Eriksson) har råd att vara kräsna så brukar de välja bort sådana här jobb som innebär att kunden köpt kök från kvik, inte ville ha inredd övervåning, samt köpt in badrumsmöbler själva etc. Det skulle bli för rörigt... och precis som alla andra byggare ringde han inte när han lovat och jag fick jaga dem en del innan jag fick detta besked... Men de gör säkert bra ifrån sig på de byggen de tar sig an...

Vi håller på att förhandla som bäst nu och ett annat tips i 08-land är: pruta som om du skulle köpa mattor i Indien! Vi upptäckte att prutmånen i vissa fall var så mkt som 250tkr!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.