Vilka fabrikat av downlights rekommenderar ni om har erfarenhet?

Jag letar efter 230 V / 50 W / GU10 ställbara downlights av god kvalité och finish och med låg bländning.

Behöver ca 30 st så priset är viktigt, men inte avgörande.
 
Har du kollat vad Hide-a-lite har att erbjuda? www.hidealite.se

Där har du en massa olika plus en massa annat också som kan "insperera" lite.

Det finns ju en del andra fabrikat också (som jag självklart inte kommer på namnet på bara därför att) som har en del bra grejer (kanske någon annan kan tipsa).

Själv föredrar jag Hide-a-lite produkter då jag tycker dom har det mesta och att det är lättmonterat.
 
Jag kom på ett fabrikat till http://www.vingaljus.se/

Dom har också en del samt om du går in på lite el-grossisters hemsidor så får du lite tips på olika fabrikat, jag rekomenderar att kolla på elektroskandia, selga och solar.
 
Tack! Vi ska titta på dem.
 
30 * 50W = 1500W... Kolla på LED-downlights också! De bra är lite dyrare i inköp men då du klarar dig med 5W per downlight för motsvarande mängd ljus så sparar du in de pengarna fort i minskad elförbrukning. Dessutom håller de 10-15 gånger så lång tid som en halogenlampa.
 
Hide-A-Lite's 4200 är jäkligt snygga tycker jag personligen. Köpte mina via El-butik för dryga 100 spänn stycket.

edit: Sorry, såg att du sökte 230V, tror 4200 bara stödjer 12V. Fast jag kan varmt rekommendera deras HEX-trafo så har du 20meters ledningslängder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.