Hej,

Håller på att renovera vårt 20-talshus och behöv lite hjälp med att förstå om en vägg är bärande eller inte. Tänker öppna upp väggen för att slå ihop 2 rum.

Någon som har tips på en bra byggingenjör?

Mvh Per
 
Jag står inför samma renovering och letar efter en bra byggnadskonstruktör. Tyvärr har du inte fått något svar men du har kanske löst det på egen hand? Vore fantastiskt om du isåfall kunde tipsa mig om någon som kan utföra detta typ av arbete. Har skickat mejl till ett antal firmor där jag inväntar svar men som jag förstått det så är det svårt att hitta någon som gör ett sånt litet arbete till en rimlig peng.

tack på förhand!

/oliver
 
Hej,

Jag hittade ingen byggingenjör och letade väl inte heller speciellt länge.
Jag tog dit en senior snickare som kollade på konstruktionen och som gjorde en bedömning av vägg, takstolar mm. Sen gav han ett utlåtande om vad han trodde. Vi var inne på samma ide jag körde på det.

Mvh Per
 
Hade gärna gjort detsamma då jag känner mig tillräckligt säker på utfallet men föreningen kräver utfört arbete av konstruktör. Lär väl hitta någon under dagen!
 
Jag behöver också så snabbt som möjligt en bra konstruktör i södra Stockholm eller helst Södertörn. Någon som har något tips?
 
Ingen?
 
Har någon av er hört något? Jag har samma behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.