Bra och snabba om man absolut inte gör minsta lilla ändring...
Vid ändringar gäller det att ligga på dem så de gör det man kommit överrens om, sen kan man inte be dem "koppla in den är du snäll" och tro att de sätter strömknappen på ett bra ställe om man inte talar om för dem vart. Vår strömknapp till kaminfläkten hamande mitt på vardagsrumsväggen!? Kan de inte tänka lite på utseendet själva utan att man pekar med hela handen?
Sen bad jag dem dra upp tv & datan till klädkammaren och dra så det kommer ut från krypvinden men då drog de upp alla rören mitt på en av långväggarna, när jag påtalade för dem att de inte gjort som jag bad dem så suckade de och sa "Det är ju lätt att dölja med ett litet skåp!", jag menar, vem fasen vill ha ett stort skåp där kläderna ska hänga? Vi förlorade rätt mycket plats på det misstaget.
Efter att ha visat dem hur stor min högtalarkabel var så sa de att det skulle räcka med 20mm flexislang för att dra igenom kabeln, när jag kom till huset såg jag att de likförbannat hade dragit 16mm slang, dock drog de om slangen så jag fick 20mm, men det var bara ren tur för de skulle precis börja sätta upp gipsen för väggarna, det hade varit snyggt om de fått dra ner allt igen, efter vi flyttat in. Tur man är uppmärksam.

Men de är snabba & kan sina saker, så länge inga ändringar finns, då måste man göra det alla hantverkare älskar mest, nämligen hänga över axeln på dem och peka och tala om för dem hur de ska göra för att det ska bli rätt.
 
Har dessa arbetat på entreprenad från Eksjöhus?
Hoppas de inte visar sig på vårt bygge i höst. Jag får ge dem en felaktig vägbeskrivning helt enkelt, Motala ligger ju väldigt ödsligt.

Vi har en massa ändringar vad det gäller elen, går man inte igenom detta på typ ett byggmöte med elektrikern och ändrar i elritningen?
 
De låg under snickarnas del av entreprenaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.