Hej,
Har en diskmaskin som först inte kunde tömma vatten och lyckades hitta popcorn i vattenpumpen. Bär väl den var tillbaka så började den säga i20. Testade att koppla av slangen från vattennivå avläsaren (eller vad det heter) och blåste ur slangen och kopplade tillbaka. Nu gåt den fint.

Men
samtidigt så började den läcka vatten ner på bottenplattan. Bild. Konstiga är att det verkar hända absolut sist i programmen. Typ sista 10 min. Vatten in och vatten ut under programmet funkar fint och läcker inget.

Vad kan det vara som händer de sista 10 min på programmen (ungefär)?

Är på höger sida när jag tittar mot maskinen som det hamnar. Har kollat så pumpen sitter på rätt.

Maskinen är en Electrolux Reallife / xxl tror jag. Förra ägare som köpte den.

Ska försöka kolla och se var det droppar.
Dock är diskmaskinen inbyggd lite så jag kan inte ta ut den lätt och skruva upp bottenplattan uan försöker lösa problemet med endast den lilla front luckan nere.. inte helt lätt att se.
 
  • Plastkomponenter, kablar, elektrisk apparat, otydlig kontext, en persons hand, industriell eller hushållsutrustning, teknik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en öppen diskmaskin underifrån som avslöjar elektriska komponenter, rör och strukturella delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johan Ekman2 skrev:
Vad kan det vara som händer de sista 10 min på programmen (ungefär)?
då borde den torka och på slutet pumpa ut ev kvarvarande vatten
 
A
Den är så till åldern kommen att det troligen är en rutten slang. Kan höra till ditt arbete med pumpen.
Men maskinen måste ut så börja med det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.