hej

tomtköpet på österlen är precis klart! och jag har precis börjat undersöka lite olika lösningar för lösvirkesbyggnation. Har tänkt att göra mycket själv men har ingen kunskap om murning av lecia osv. Snubblade över bosum som erbjuder någon slags kloss-lösning som verkar enkel. Var ute och kollade en demo som de hade när de reste ett hus i skillinge och enkelheten passade mig bra. Har dock aldrig hört talas om dem tidigare och är lite osäker. Någon som har erfarenhet av deras sätt att bygga? Det jag är ute efter är att få en stabil stomme att utgå från så att jag sen kan pilla vidare i min egen takt.

Eller finns det någon annan enkel paketlösning för just stomme och tak som man sedan kan bygga vidare på?

Tacksam för alla tips!
 
Hur har det gått?
Har någon byggt med Bosum?

Trots allt har 2 år gått sen tråden startades.
 
Hittade precis detta Bosum. Är det någon som har byggt med dem nu? Såhär fem år efter att tråden skapats?:)
 
Hej! Någon som byggt med Bosum sen sist?
 
Bosum har slutat att sälja byggsatser mot kund och arbetar endast med egna projekt. Däremot finns det andra tillverkar som erbjuder hus i massivträ såsom X-house, Karlssonhus och Isotimber.
 
freitag skrev:
Bosum har slutat att sälja byggsatser mot kund och arbetar endast med egna projekt. Däremot finns det andra tillverkar som erbjuder hus i massivträ såsom X-house, Karlssonhus och Isotimber.
Jag fick mail från dem idag där de skev nedanstående, med andra ord verkar det som att de inte slutat att sälja sina byggsatser direkt till kund:
Trevligt att ni är intresserade av denna byggmetod, vi levererar och bygger nästan enbart till privatpersoner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.